WRC

Vanad ajad tulevad tagasi? WRC-autod võivad õige pea paisuda 

Toimetas Ats Kuldkepp, 19. märts 2019, 12:18
Vanema põlkonna WRC-autode suurust iseloomustas näiteks Subaru Impreza.Foto: AP/Scanpix
Kui autoralli MM-sari võtab mõne aasta pärast kasutusele hübriidtehnoloogia, muutuvad WRC-klassi autod ilmselt suuremaks.

Praegu teevad rallimaailmas ilma väikeautode ehk B-segmenti kuuluvad sõidukid nagu Toyota Yaris, Citroen C3, Ford Fiesta ja Hyundai i20. 1990. ja 2000. aastatel baseerusid WRC-autod aga keskklassi ja väikekeskklassi masinatel. Mitsubishi Lancerit, Subaru Imprezat ja vähemal määral Ford Focust seostasid WRC-sarjaga sisuliselt kõik.

Eelkõige kasutatakse seal väikeseid ülelaadimisega bensiinimootoreid ja mida aeg edasi, laieneb ka pelgalt elektrienergiat tarbivate sõidukite valik.

Saksamaa portaal rallye-magazin.de kirjutab, et tuleviku ralliautod tuleksid ilmselt C-segmendi ehk väikekeskklassi sõidukite baasil. Praeguste tootjate puhul oleksid need vastavalt Toyota Corolla, Citroen C4 Cactus, Ford Focus ja Hyundai i30. Toyota Corolla eelkäija Aurise viimaste aastate müüginumbreid vaadates torkab silma, et kolm neljandikku kaubaks läinud autodest kasutasid hübriidtehnoloogiat.

Piiriks on 2022. aasta

"Igal tootjal võiks olla vaba valik, millist autot ta kasutada soovib. Ilma hübriidtehnoloogia tulekuta pole me mõnda aega enam WRC-sarjast huvitatud," rääkis Hyundai rallitiimi juht Andrea Adamo rallye-magazin.de-le.

Sama mõttega tuli märtsi alguses lagedale Citroeni korporatsiooni tegevjuht Linda Jackson. 

"Ma ei näe, et me saaksime toetada midagi, mis ei peegelda ühiskonnas toimuvat. Minu jaoks on väga oluline teada, kas WRC läheb hübriid- või elektriautode teed. Meie mudelid ja WRC-autod ei saa väga erinevad olla, neil peab olema mingi seos. Vastasel juhul on tegu ainult turundusnipiga," lausus ta.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee