Margus Murakas. Foto: Joosep Martinson
Spordiblogi
31. märts 2019, 18:40

Margus Murakas | Korsika ralli kui rahvuslik leinapäev (6)

Tehnikasport on kord juba selline. Autorallis on ütlus, et enne viimase kurvi läbimist pole miski kindel ega ralli lõppenud. Ütles ju Ottki, et kui nii juhtus, siis juhtus. Kurb on aga see, et need kaks, (Ott Tänak ja Elfyn Evans) kes võitlevad pikalt ralli esikoha pärast, peavad täpselt sama probleemi tõttu esikohast loobuma. See on küll puhtalt emotsioon, aga arvestades Korsika sündmusi, võiks küll rahvusliku leinapäeva välja kuulutada. 

Tehnikasport on kord juba selline. Autorallis on ütlus, et enne viimase kurvi läbimist pole miski kindel ega ralli lõppenud. Ütles ju Ottki, et kui nii juhtus, siis juhtus. Kurb on aga see, et need kaks, (Ott Tänak ja Elfyn Evans) kes võitlevad pikalt ralli esikoha pärast, peavad täpselt sama probleemi tõttu esikohast loobuma. See on küll puhtalt emotsioon, aga arvestades Korsika sündmusi, võiks küll rahvusliku leinapäeva välja kuulutada. 

Korsika on keeruline ralli. Tänavu oli aga 75% katsetest uued, mis tasandas sõitjaid, mistõttu kogemustega mehed löögile ei saanud. Fordid olid väga tublid – Evans oli enesekindel ning positiivselt üllatas ka (Teemu) Suninen, kes pole eriline asfaldimees ning oli esimest korda seal. Mulle väga meeldis, et viis erinevat pilooti sai katsevõidu. Aga teiselt poolelt, Citroenid ei saanud üldse hoogu üles ning (Sebastien) Ogier ei saanud ühtegi katsevõitu. 

Korsika puhul on ilmselt tegemist MMi kõige aeglasemate kiiruskatsetega. Kui kutid läbivad 47 km pikkuse katse ning vahed on mõõdetavad kümnendikes, siis see fakt räägib enda eest. Kui vigu ei tehta, siis sõidetakse ühe hooga. Kui viga aga tehakse, siis oledki kaotanud. 

Edasi lugemiseks: