Ott Tänak, Sebastien Ogier (eelmise tööandja M-Spordi värvides) ja Thierry Neuville – just need mehed heitlevad MM-sarja tiitli nimel.Foto: PASCAL POCHARD-CASABIANCA
WRC
1. aprill 2019, 18:00

KORSIKA RALLI HINDED | Toyota ja Tänaku seis on kiiruse poolest põhikonkurentidest roosilisem (2)

Kes said Korsika MM-ralli tulemuse üle rõõmustada, kelle jaoks läks Napoleoni sünnisaare etapp lörri? Õhtulehel on vastused olemas, sest meie hindame kõiki WRC-tiimide ridades Mehhikos sõitnud piloote!

Pole ilmselt rallisõpra, kes ei teaks eilse viimase katse dramaatilisi sündmusi. Thierry Neuville tõusis tänu liidrina startinud Elfyn Evansi rehvilõhkumisele poodiumi kõrgeimale astmele. Rallivõidu eest tuleb belglasele muidugi anda hindeks 5, aga...

Oli ilmselge, kuidas Hyundai esinumber ei näidanud eriti head kiirust ning Neuville tunnistas ka ise korduvalt, et annab endast rooli taga maksimumi, kuid mida pole, on hea aeg. Poleks Evans ja Ott Tänak eest langenud, ei räägiks me Neuville'ist kui Korsika ralli võitjast. Ent oleksid on ju teadupärast pahad poisid.

Piloot Thierry Neuville, kaardilugeja Nicolas Gilsoul ja auto Hyundai i20 Coupe WRC. Foto: PASCAL POCHARD-CASABIANCA

Tõsi, järgmine asfaldiralli toimub augusti lõpus Saksamaal ehk Hyundail on aega probleemidele lahendus leida. Ent kas seda ka suudetakse, on juba omaette ooper.

Ka Ogier'd kummitas sama probleem. Prantslane tundis end Citroenis küll päev-päevalt mugavamalt, kuid fakt, et ta ei võitnud Korsikal ühtegi kiiruskatset, on kõnekas. 

See on seda üllatavam, et Ogier ja asfalt on südamesõbrad. Mullu oli M-Spordi Ford Fiestat roolinud mehe ülevõim saarerallil sama klaar kui klaas Nõmme kraanivett ning pärast avapäeva oli selge, et Ogier kaotab võidu vaid sõiduvea või mehaanilise rikku tõttu.

35aastase piloodi kehvavõitu hoog tänavu oli imekspandav ka seetõttu, et Citroeni on ju pikalt peetud MM-sarja kõige paremaks asfaldiautoks. Ent möödunud nädalavahetusel sai selgeks, et ka Citroenil on vaja tõsiselt peeglisse vaadata.

Citroeni probleemid võtsid Sebastien Ogier' tihtipeale nõutuks. Foto: PASCAL POCHARD-CASABIANCA

Et nüüd liigub rallikarussell kruusale, võib Prantsusmaa autotootja lohutust võtta tõigast, et Ogier noppis tänavu Mehhikost võidu. Neuville lõhkus küll lombi taga avakatsel rehvi ja kaotas kamaluga aega, kuid ka ülejäänud katsetel polnud belglase kiirus märkimisväärne. Pilved Citroeni kohal on veidi rõõmsamates toonides kui Hyundais.

Korsikal tehtu eest saab Ogier hindeks 5. Kehvast autost hoolimata võetud teine koht väärib kiitust, lisaks ei jäänud ta ju ka punktikatsel tühjade kätega.

Vaid kalk rallisõber ei tunne Evansile kaasa. Aga mis teha, tehnikasport on kord juba selline. Waleslane pidas nädalavahetuse jooksul tuliseid lahinguid nii Tänaku kui ka Neuville'iga ja viimasel katsel oli tema ainsaks ülesandeks esikoht kindlustada. 11,5sekundiline edu oli selleks piisav, aga kui rehv läheb katki, läheb ta katki.

Kuigi ralli lõppes Evansi jaoks mustades toonides, saab ta nädalavahetuselt võtta kaasa kamaluga positiivset, sest M-Sport oli taas väga konkurentsivõimeline. Karjääri teisest MM-ralli võidust ilma jäänud Evansi hindeks on punktikatsel juhtunu tõttu 4.

Dani Sordo ja Teemu Sunineni ralli oli sarnane. Mehed täitsid neile seatud ülesanded – Suninen pidi auto tervena finišisse tooma, Sordo sihiks oli Hyundaile kindlustada häid punkte meeskondlikus arvestuses – ja ehkki vaat et alati võiks ju üldkoht olla parem, pole põhjust mehi kritiseerida. Nii Sordo kui ka Suninen saavad hindeks 5-.

Sordo on sealjuures ideaalne meeskonna teine viiul. Ta viriseb haruharva ning kuigi täishooaega hispaanlane kaasa ei tee, suudab ta olla stabiilne. Siin-seal tuleb apse ikka ette, aga näiteks mullu oli ta oma seitsmel rallil kõige halvemal juhul viies. Sordo katkestas kaks korda.

Dani Sordo on Hyundaile väga vajalik. Foto: PASCAL POCHARD-CASABIANCA

Et Hyundai jaoks on tänavu meeskondlik tiitel piloodi individuaalsest trofeest isegi tähtsam, kulub kogenud hispaanlane neile marjaks ära.

Korsika ralli kuuendalt realt leiame Tänaku. Rehvipurunemise tõttu liidrikohalt langemine on kindlasti valus, kuid õnneks juhtus see hooaja alguses. Jah, Neuville ja Ogier kogusid Tänakust rohkem punkte, ent saarlase hangitud 12 silma pisaraid silma ei too. Lisaks on ju kaotatud punktide tagasi tegemiseks ees pikk hooaeg ning nägime jälle tõestust, et Toyota on väga kiire auto, millega on võimalik maailmameistriks tulla. 

Toyota on tõestanud ka seda, et erinevalt Hyundaist ja Citroenist on nende tempo võidukonkurentsis erinevates oludes. Tänak on igal rallil olnud kõrges mängus sees, olgu teekatteks, jää, lörts, lumi, kruus või asfalt.

Tõele au andes on raske Tänaku rallile hinnet anda. Tempo oli võiduvõimeline, aga rehvivahetus langetas teda üldarvestuses kivina. 3+ tundub õiglane, ehkki ka 4- tuleb kõne alla. Jääme siiski pisut kehvema hinde juurde.

Esapekka Lappi, Sebastien Loeb, Kris Meeke ja Jari-Matti Latvala – pole midagi teha, mehed, aga teie ralli läks aia taha. Olgugi, et te ei katkestanud. Kvarteti hinne on 2.

Loeb, Meeke ja Latvala maadlesid katkiste autodega. Tänavuseks Citroeni siirdunud Lappi teenis seitsmenda koha ega suutnud ennast, autot ja Korsika asfaldit harmooniasse seada. Soomlane kaotas Neuville'ile veidi üle kahe minuti, ainus märkimisväärne juhtum oli piruett kolmandal katsel. Ka Lappi tõdes korduvalt, et annab endast kõik, kuid ei suuda autost head kiirust välja pigistada.

Sealjuures ei saaks öelda, et Lappil oleks vähe asfaldil sõitmise kogemust või ta poleks sel teekattel hea. Meie põhjanaaber on WRC-masinaga asfaldirallisid sõitnud küll – mullu oli ta Saksamaal kolmas –, lisaks võitis ta viis aastat tagasi Euroopa meistrivõistlused, kus sõideti toona suisa neli puhast asfaldietappi.

Õhtuleht hindas rallisõitjaid skaalal 1 kuni 5+, kus esimene tähistab kõige madalamat võimalikku hinnet. 5+ on võimalik saada vaid rallil kogutud maksimaalse punktiarvuga, katkestajatele läheb automaatselt kirja hinne 2. Ülejäänud hinnetele paika pandud kriteeriumit pole. 

Korsika MM-ralli

1. Thierry Neuville (Hyundai) 3:22.59,0
2. Sebastien Ogier (Citroen) +40,3
3. Elfyn Evans (M-Sport) +1.06,6
4. Dani Sordo (Hyundai) +1.18,4
5. Teemu Suninen (M-Sport) +1.24,6
6. Ott Tänak (Toyota) +1.40,0

Punktikatse tulemused

1. Kris Meeke (Toyota) 9.54,0
2. Ott Tänak +4,5
3. Teemu Suninen +9,9
4. Thierry Neuville +11,8
5. Sebastien Ogier +12,5

MM-rallil teenib punkte esikümme. Võitja teenib 25, ülejäänud kohtade saagiks on vastavalt 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 ja 1 silm. Punktikatse parimale kuulub 5, järgmistele vastavalt 4, 3, 2 ja 1 silm.

MM-sarja üldarvestus

1. Thierry Neuville 82
2. Sebastien Ogier 80
3. Ott Tänak 77
4. Elfyn Evans 43
5. Kris Meeke 42

Konstruktorite karikas

1. Hyundai 114
2. Citroen 102
3. Toyota 98
4. M-Sport 70

Võistkondade arvestusse lähevad igal rallil kirja tiimi kaks edukamat pilooti. Punktikatse silmad konstruktorite karikas ei loe.