Vormel 1

Spetsialistid soovivad F1-sarjas näha põhimõttelisi muudatusi 

Toimetas Mart Treial, 9. aprill 2019, 17:19
Neljakordne vormel 1 sarja maailmameister ja Renault' tiimi praegune nõuandja Alain Prost. PA Images / Scanpix
Neljakordne vormel 1 sarja maailmameister ja Renault' tiimi praegune nõuandja Alain Prost (64) leiab, et ala peaks keskenduma pisut vähem tehnoloogiale ja rohkem leidlikkusele.

Praeguste reeglite kohaselt kihutavad vormelid V6 turbohübriidmootoritega, mis on muljetavaldavalt tõhusad ja elektrienergiat tarbivad. Samas on kritiseeritud jõuallikate mürataset võrreldes varasemate V8 ja V10 mootoritega.

Sel nädalavahetusel toimub Hiinas F1-sarja ajaloo 1000. GP, millega seoses on ajakirjanduses tavapärasest rohkem arutatud tšempionaadi tulevikku. Prosti mõtteid vahendab rahvusvahelise autospordiliidu FIA enda väljaanne AUTO.

"Meil on käsil periood, kus meil on väga palju tehnoloogiat ja andmeid," sõnas ta. "Tehnoloogia on fantastiline ja suurematele mootoritootjatele väga kasulik, sest ühiskonna ja võidusõidumaailma vahel on aina suurem side.

Aga selle taustal tulevikust rääkides, peaksime minu hinnangul naasma sellise F1-sarja juurde, mis soosib leidlikkust, üllatusi ja rohkemate strateegiate võimalikkust."

Prost jätkas: "Spordiala tuleb teha inimlikumaks, nii sõitjate kui ka inseneride jaoks. Peame rõhuma inimlikkusele ja pisut vähem tehnoloogiale. Loomulikult vajame seda äärmuslikku inseneriteadust, kuid asi võiks olla rohkem tasakaalus. Siis muutuks F1 spordialavälistele inimestele paremini arusaadavamaks."

2019. aasta Renault F1 masin.  PA Images / Scanpix

Legendaarne insener Maurio Forghieri (84), kes disainis 1960ndatel ja 70ndatel edukalt Ferrari vormeleid, rõhutas samuti mõne moodsa tehnoloogia hülgamise vajadust.

"Samm hübriidmootorite suunas on õige, aga mulle meeldiks rohkem päris möödasõidud," sõnas itaallane.

"Ainus viis seda saavutada, on kaotada ära DRS-süsteem – mida ma jälestan –, vähendada aerodünaamilist jõudu ja keskenduda arendamisel piirkonda, mis jääb teljevahesse. See vähendaks turbulentsust ja takistusi möödasõidu ajal. Lisaks eemaldaksin palju mootorit puudutavaid reegleid, et lubada suuremat kujutlusvõimet."

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee