WRC

ARGENTINA ÕUDUS: Tänaku Toyota läks jälle katki (20)

Ats Kuldkepp, 29. aprill 2019, 00:10
JALAMEES: Ott Tänak pidi laupäeval oma Toyota Yaris WRC raja äärde jätma. TGR
Põhjaplaat, rehve lõhkuvad veljed ja seekord aku. Ott Tänaku ja Martin Järveoja Toyota Yaris WRC ei pidanud taas valule vastu ja Eesti ekipaaž oli sunnitud laupäeval Argentina ralli katkestama. Tänaku peamised konkurendid Thierry Neuville ja Sebastien Ogier pritsisid aga poodiumil vahuveini.

Argentina oleks pidanud Toyotale sobima. Suurema osa ajast sobiski, sest mullune võitja Tänak võitles laupäevaste viimaste katse eel Neuville'iga esikoha eest. Aga möödumise asemel kaotas ta 13. katsel Hyundai esipiloodile ligi viis sekundit. Asi tundus kummaline ja karm tõde saabus õige pea. 14. katse keskpaigaks oli akul ilmselt generaatori rikke tõttu pinge kadunud ja Yaris tuli teepervele jätta. Otsad andnud generaator on Toyota jaoks tuttav teema – Jari-Matti Latvala Mehhiko ralli lõppes samal põhjusel.

„Plaanisime pärastlõunal kõvasti suruda, kuid saime juba esimesel katsel aru, et meil on probleem. Aku pinge langes ning teisel katsel pidimegi katkestama. Mõistagi on see pettumus,“ rääkis Tänak Toyota pressiteenistuse vahendusel.

Muresid oli ka varem: reedel kadusid Tänaku Toyotal pärast veetakistusi pidurid ja viimasel katsel purunes veovõll.

Vahe on märkmisväärne, aga mitte veel kriitiline

Samal teemal

Pühapäevaks tegid mehaanikud auto korda. Eestlane lubas teha kõik, mis tema võimuses ja mingid punktid siiski koju tuua. Hoolimata kahe võistluspäeva vahel saadud kümnesekundilisest trahvist suutis Tänak WRC 2 PRO-sarjas sõitvast norralasest Mads Östbergist mööduda ja kaheksandaks tõusta.

Punktikatselt noppis Tänak ühe silma, Ogier sai neid viis ja Neuville kolm. „Väga keeruline ralli oli. Jamasid oli esimesel päeval, jamasid oli ka teisel päeval. Ja pühapäeval pidin esimesena startima, seega polnud meil siin mingeid võimalusi. Kahju sellisest nädalavahetusest,“ sõnas Tänak pärast ralli lõppu.

Ülejärgmisel nädalavahetusel peetava Tšiili ralli eel on Tänak üldarvestuses tagaajaja rollis. Neuville'il on 110, Ogier'l 100 ja eestlasel 82 punkti.

Esimest korda MM-karusselli pääsenud Tšiili etapp on kõigile mõistatus, aga parem oleks vahet mitte enam suuremaks lasta. Mullu suutsid Tänak ja Järveoja välja ronida 72punktilisest august, seejärel hakkas Toyota lagunema.

Konkurentidelt Tänakule abi ei tule

Väikest lohutust pakub tõsiasi, et kuuekordne maailmameister Sebastien Ogier näitas, et suudab eksida. Prantslane sõitis laupäeval otsa väravapostile, kaotas ligi minuti ja langes korraks kuuendale kohale. Teflonmehena suutis Ogier olukorrast ikkagi võrdlemisi puhta nahaga välja tulla. Viimase katse eel oli ta neljas, kaotust Toyota piloodile Kris Meeke'ile oli 5,2 sekundit. Ent põhjaiirlase sõiduvahendil purunes rehv ja ta pidi kokkuvõttes ikkagi Ogier'le alla vanduma.

Kohati suudavad nii-öelda teise ešeloni mehed eesotsas Meeke'iga kiired olla, aga lõpuks koguvad Neuville ja Ogier ikkagi suured punktid. Vähemalt Andreas Mikkelsen (Hyundai) suutis teha tavapärasest etema esituse ja sai teise koha. Tänaku teine tiimikaaslane Jari-Matti Latvala oli lihtsalt kahvatu, Esapekka Lappi (Citroen) ja Elfyn Evansi (M-Sport) ralli lõppes suure avariiga.

Argentina MM-ralli

Lõppjärjestus: 1. Thierry Neuville 3:20.54,6, 2. Andreas Mikkelsen (mõlemad Hyundai) +48,4, 3. Sebastien Ogier (Citroen) +1.04,8, 4. Kris Meeke +1.06,2, 5. Jari-Matti Latvala (mõlemad Toyota) +1.21,1, 6. Dani Sordo (Hyundai) +1.26,7, 7. Teemu Suninen (M-Sport) +4.57,3, 8. Ott Tänak (Toyota) +14.24,8, 9. Mads Östberg (Citroen, WRC2 PRO) +14.28,5, 10. Pedro Heller (Ford, WRC2) +20.14,5.

Punktikatse tulemused: 1. Ogier 13.02,1, 2. Latvala +0,1, 3. Neuville +4,6, 4. Sordo +5,0, 5. Tänak +5,9.

MM-rallil teenib punkte esikümme. Võitja teenib 25, ülejäänud kohtade saagiks on vastavalt 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 ja 1 silm. Punktikatse parimale kuulub 5, järgmistele vastavalt 4, 3, 2 ja 1 silm.

Üldarvestus: 1. Neuville 110, 2. Ogier 100, 3. Tänak 82, 4. Meeke 54, 5. Elfyn Evans (M-Sport) 43, 6. Mikkelsen (Hyundai) 30, 7. Latvala 29, 8. Esapekka Lappi (Citroen) 26.

Konstruktorite arvestus: 1. Hyundai 157, 2. Toyota 120, 3. Citroen 117, 4. M-Sport 78.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee