WRC

ARGENTINA RALLI HINDED | Probleemide küüsis Toyota kohal hõljuvad murepilved (1)

Henry Lääne, 30. aprill 2019, 21:33
Ott Tänak ja Martin Järveoja Argentina MM-rallil.Foto: DIEGO LIMA
Kes said Argentina MM-ralli tulemuse üle rõõmustada, kelle jaoks läks Lõuna-Ameerika esimene etapp lörri? Õhtulehel on vastused olemas, sest meie hindame kõiki WRC-tiimide ridades Argentinas sõitnud piloote!

Thierry Neuville on ka tänavust hooaega kõige suurema punktisaagiga alustanud. Sama tegi belglane ka mullu, kuid sai aasta lõpuks Sebastien Ogier käest pähe ning oleks Toyota töökindlam, oleks ka Ott Tänak Neuville'i ja prantslast veelgi tugevamalt ohustanud.

Argentinas teise järjestikuse MM-võidu – Korsikal kinkis talle triumfi punktikatsel põrunud Elfyn Evans – teeninud Hyundai esipiloot kinnistab jätkuvalt fakti, et kellelgi teisel on vaat et võimatu Lõuna-Korea autotootja masinaga poodiumi kõrgeimale astmele tõusta.

Nimelt on 2014. aastaks rallikarusselli tehasetiimina naasnud Hyundai roolis võidurõõmu tundnud vaid Neuville ja Hayden Paddon. 12 triumfist 11 on läinud belglasele.

Hayden Paddon (paremal) ja John Kennard võtsid oma ainsa MM-ralli võidu 2016. aastal just Argentinas. Foto: Nicolas Aguilera

Teagi nüüd, miks see nii on, sest häid sõitjaid on meeskonnas olnud varem ja on ka praegu. Näiteks Paddon ja Dani Sordo on vägagi konkurentsivõimelised piloodid, kes jõudsid mõnikord võidule päris lähedale. Aga see selleks.

Ladina-Ameerikas teenitud võit oli Neuville'ile ja Hyundaile mitmes mõttes märgiline. Kui hooaja esimesel kruusarallil Mehhikos polnud nende kiirus märkimisväärne, siis Argentinas oli olukord vastupidine: isegi Tänak ja Toyota ei suutnud teisel täispikal võistluspäeval enne katkestamist hommikuga võrreldes rivaalile lähemale tulla.

Et Neuville ei jäänud tühjade kätega ka punktikatsel, tuleb mehe ees mütsi kergitada. Ta tegi peaaegu ideaalse ralli, kus pole põhjust öelda, et ta ei väärinud võitu. Muidugi tahaksime, et Tänak oleks saanud talle viimase katseni konkurentsi pakkuda, kuid seda kahjuks ei juhtunud. Neuville saab hindeks 5.

Hyundaile kindlustas ideaalse nädalavahetuse Andreas Mikkelsen. Korsika etapilt eemale jäänud norralane naases areenile teise kohaga, kuigi poodiumile jõudmiseks peab ta eeskätt tänama kiviaeda tabanud ja roolivõimuta jäänud Ogier'd ning katki läinud Tänaku Toyotat.

Samas on tehnikaprobleemid kodeeritud rallispordi DNAsse, mistõttu on Mikkelseni teine koht endiselt väärtuslik. Tegelikult on tore näha, et hooaega kehvasti alustanud viiking sai naastes sellise korraliku resultaadi. Usutavasti lisab see talle kamaluga enesekindlust, mis on rallis nii-nii tähtis.

Küll ei tasu Mikkelseni poolehoidjatel veel lakke hüpata. Argentina oli kõigest üks ralli. Poodiumikoht on muidugi vahva, aga nüüd peab piloot näitama stabiilsust. Mikkelsenile hindeks 5-.

Andreas Mikkelsen Saaremaa rallil, aasta siis oli 2006. Foto: MATI HIIS

Nii nagu Ogier tõusis Korsikal viimasel katsel koha võrra, suutis ta ka Argentinas punktikatsel ettepoole tõusta. Seegi kord oli ohver Suurbritanniast, tema nimeks Kris Meeke.

Tulemust üksi vaadates on prantslasel kindlasti põhjust rahul olla. Kolmas koht ja punktikatse võit ei lubanud Neuville'il MM-sarja üldarvestuses kuigi kaugele eest ära sõuda.

Aga. Valitsev kuuekordne maailmameister on kindlasti murelik, sest Citroeni kiirus polnud taas midagi kiita. Teagi nüüd, kas ta ei taha probleemidest lihtsalt avalikult rääkida, aga Ogier tunnistas pärast Argentinat, et seis on nigel ja murekohad pole selged. Citroeni esipiloot saab hindeks 5-, sest ta pigistas kivist vee välja

Meeke on üks araütlemata lahe sell. Ja kiire, selles ei saa kahelda keegi. Ent taas ei suutnud põhjaiirlane kokku panna nädalavahetust, mille lõpus saaks öelda: "Jess, suutsime teha väga hea tulemuse!" Meeke saab hindeks tubli 4, poodiumikoht jäi kõigest 1,4 sekundi kaugusele.

Seda on küll veidi imelik öelda, aga viies koht oli Jari-Matti Latvalale väga heaks tulemuseks. See kordab tema tänavuse parimat tulemust Monte Carlost, ülejäänud rallid on kogenud soomlasel täiesti aia taha läinud.

On kurb näha, kuidas kunagi MM-tiitli heitluses Ogier kõige lähemaks konkurendiks olnud Latvalal on selgeid raskusi. Ka eelmise hooaja avapool läks tal väga kehvasti, kuid aasta teises faasis suutis ta neli korda poodiumile tõusta ja tagatipuks Austraalias võita.

Seega oleks võinud arvata ja loota, et Latvala suudab jätkata sealt, kus pooleli jäi. Aga ei suuda, mistõttu tekivad õigustatud kahtlused, kus ja kas üldse ta järgmisel aastal jätkab. Hetkevormi pealt on loogiline järeldada, et tulevaks hooajaks tal Toyotas kohta pole ning miks peaks keegi teine talle võimalust andma. Latvala saab Argentinas tehtud tegude eest hindeks 3+.

Jari-Matti Latvala on tunnistanud, et on sel hooajal sõitnud kohutavalt. Foto: Alar Truu

Soomlase selja taga lõpetanud Dani Sordo on küll stabiilne, kuid kuues koht talle kindlasti rahulolu ei paku. Tempost jäi vajaka ning Hyundaile siinkohal kriitikanooli loopida ei saa, kuna nii Neuville kui ka Mikkelsen suutsid kaksikvõidu võtta. Hispaanlasele hindeks 3+.

Samas on Suninen MM-sarjas endiselt õpipoisi rollis, kuna tänavu on tegemist tema esimese täishooajaga WRC-autos. Seega ei maksa liiga kriitiline olla, hindeks 3-.

Tänakul, Elfyn Evansil ja Esapekka Lappil läks Argentinas kõige kehvemini. Viimased kaks tegid avarii ja käisid üle katuse, eestlase masinale pani põntsu tehniline rike, mistõttu pidi ta teistelt kohalt katkestama. Üldarvestuse kaheksas koht ei jätnud teda õnneks punktideta. Katkestajatele hindeks 2, nii nagu reeglistik ette näeb.

Lõpetuseks tuleb tõdeda, et Toyota jaoks läks Argentina laias laastus lörri. Eriti silmas pidades fakti, et igal ekipaažil oli tehnilisi probleeme. Küll oldi hädas piduritega, Meeke kaotas kolmanda käigu ning muresid võib piltlikult öeldes ette lugema jäädagi. Loodetavasti suudetakse vead kiiresti parandada!

MM-sarja üldseis: 

1. Thierry Neuville (Hyundai) 110 punkti
2. Sebastien Ogier (Citroen) 100
3. Ott Tänak (Toyota) 82
4. Kris Meeke (Toyota) 54
5. Elfyn Evans (M-Sport) 43

Konstruktorite arvestus: 

1. Hyundai 157 punkti
2. Toyota 120
3. Citroen 117
4. M-Sport 78

Õhtuleht hindas rallisõitjaid skaalal 1 kuni 5+, kus esimene tähistab kõige madalamat võimalikku hinnet. 5+ on võimalik saada vaid rallil kogutud maksimaalse punktiarvuga, katkestajatele – olgugi, et nad võivad järgmisel päeval jätkata – läheb automaatselt kirja hinne 2. Ülejäänud hinnetele paika pandud kriteeriumit pole. 

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sport@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee