Jari-Matti Latvala ja Ott Tänak ei pruugi järgmisel aastal enam Toyotaga sõita.Foto: MARKKU ULANDER
WRC
1. mai 2019, 15:58

ÜLEVAADE TURUSEISUST | Autoralli MM-sarjas võib tulla tõeline sõitjate virvarr

Fakt, et M-Spordi rallimeeskond jahib Ott Tänakut, on esimene uudis sel hooajal ühe võistkonna konkreetsest huvist teise piloodi vastu. Õhtuleht vaatab, kui pikad lepingud on tänavustel WRC-sõitjatel ning keda võib hooaja lõpus ees oodata tiimivahetus.

Toyota trio tulevik on lahtine

Nii Tänakul, Jari-Matti Latvalal kui ka Kris Meeke'il saab leping Jaapani autotootja võistkonnaga selle hooajaga läbi. Neist keskmine on aastat alustanud väga kehvalt ning kuna ka Latvala eelmine hooaeg oli pettumustvalmistav, oleks loogiline järeldada, et uueks hooajaks Toyota soomlast ei soovi. Eriti, kui saadaval on Kalle Rovanperä sugune talent.

Meeke'i osas on praegu raske öelda, mida tema tulevik tuua võib. Hooaja algus pole olnud fantastiline, samas võiks olukord ka oluliselt kehvem olla. Tõsi, usutavasti ei jää ta järgmiseks ajaks lepinguta.

Kris Meeke tänavusel Rootsi rallil. Foto: Martin Ahven

Tänakut jahivad ilmselt kõik tiimid. Eestlane on rallimaailmas äärmiselt kõrges hinnas ning töökindla autoga oleks ta MM-sarja favoriit.

Citroenil lepingud lukus

Kahte WRC-autot jooksutav Citroen loodab tänavu Sebastien Ogier'le anda parima võimaluse seitsmendaks järjestikuseks meistritiitliks. Tänavu Prantsusmaa autotootjasse naasnud Ogier sõlmis Citroeniga küll lepingu, kuid selle ametlik pikkus pole avalikkuseni jõudnud.

Väljaanne Autosport on kirjutanud, et prantslane sõlmis kaheaastase lepingu, mida on võimalik aasta võrra pikendada. Seega ei liigu Ogier Citroenist ilmselt kuhugi.

Esapekka Lappi algus hooajale on olnud sarnaselt Latvalale kohutav. Olgu, teine koht Rootsis oli suurepärane resultaat, kuid teised rallid on soomlasel täiesti aia taha läinud.

Lappi sõlmis Citroeniga kaheaastase lepingu, kuid ehk tahab meeskond kehva hoo jätkudes teda pärast debüütaastat üle parda visata.

Esapekka Lappi. Foto: Martin Ahven

M-Spordi küsimuste rohke tulevik

Käesolevaks aastaks sai M-Sport MM-sarjas osalemiseks raha kokku viimasel minutil. Jaht Tänakule võiks ju tähendada, et tänavu on tiimi finantsseis parem, aga praegu oleks sellele rumal panustada.

Meeskonna pealik Rich Millener on tõdenud, et Sebastien Ogier' kaheaastane periood tiimis polnud neile rahaliselt lihtne. Osalt just seetõttu sõidetakse tänavu kahe autoga.

Teemu Suninenil ja Elfyn Evansil on leping ainult tänavuseks. 

Neuville jääb Hyundaisse

MM-sarja liider Thierry Neuville sõlmis Hyundaiga eelmise aasta lõpus uue kolmeaastase lepingu. On selgemast selgem, et belglane ei lahku kuhugi.

Sebastien Loeb ja Dani Sordo on lepingutega, tänu millele saavad nad sõita mõned rallid. Tundub, et mehed rohkemat ei tahagi. Nende tulevikuplaane – eriti Loebi omi – on väga raske ette ennustada.

Sebastian Loeb sõidab rallit hobina. Foto: Martin Ahven

Andreas Mikkelsen leping saab samuti selle aastaga läbi. Norralane vajab tugevat hooaega, et ta võiks üldse järgmisel aastal täishooaja peale mõelda. 

***

Lepinguid vaadates on selge, et võistkondades võib tulla palju muudatusi. 2020. aastaks on kontrahtid olemas vaid Ogier'l, Lappil ja Neuville'il, mis teevad sõitjate virvarri eriti huvitavaks. Lisaks on ju põnev ka tõik, et näiteks Hayden Paddon, Mads Östberg ja Craig Breen tahavad kindlasti WRC-autosse naasta.