Ott Tänak istumas Toyota Yaris WRC autosse.Foto: McKlein/TGR WRC
WRC
4. mai 2019, 13:55

Saksamaa väljaanne: Toyota maksab Tänakule arvatust kaks korda rohkem palka (5)

Saksamaa väljaande SpeedWeeki rallispetsialist Christian Schön kirjutas oma hiljutises kolumnis, et suure tõenäosusega oleks Ott Tänakul mõistlik hoolimata sagedastest tehnilistest probleemidest jätkata Toyota WRC-tiimis.

Tänakuga soovib järgmiseks hooajaks lepingut sõlmida ka M-Sport ja väidetavalt ka Hyundai. Toyotal Schöni hinnangul M-Spordi ees suur eelis rahaliste võimaluste näol - see hõlmab nii töötasu kui ka auto arendamist.

Tänaku palk on SpeedWeeki andmetel enam kui viis miljonit eurot hooaja kohta. Sellest enam teenib vaid Citroeni esisõitja Sebastien Ogier, aga M-Spordis oli tema tasu viiest miljonit väiksem. Pealegi annab olulise osa prantslase sissetulekutest tema sponsor Red Bull. Tänakule ei saavat M-Sport  konkurentsivõimelist palka maksta.

Mullu tuli portaal Total Sportek välja WRC-sarja sõitjate palgaedetabeliga ja selle järgi teenis Ogier M-Spordis 3 miljonit eurot, teisel kohal oli Thierry Neuville (Hyundai) 2,7 ja kolmandal positsioonil Tänak 2,25 miljoni euroga. Raske öelda, kellel õigus on. Ilmselt mängivad suurt rolli ka boonused.

Lisaks M-Spordile ei pea SpeedWeek kuigi reaalseks Tänaku liitumist ka Hyundaiga, sest seal tuleb eestlasel võidelda esisõitja koha eest Neuville'iga. Sama lugu on ka Citroeni ja Ogier'ga.

Nii ongi Tänak võrdlemisi keerulises seisus. Toyota pakub saarlasele kopsakat palka ja kiiret autot. Kahjuks ei saa Yaris WRC-d usaldada. Võib-olla suudavad Toyota insenerid töökindlust parandada, aga seniste kogemuste põhjal ei saa selles kindel olla. Aga vähemalt potentsiaali on.

M-Sporti minnes peab Tänak järgi andma palgas, Fordi igakülgse toetuseta kannatab ka auto arendamine.