Thierry Neuville'i ja Nicolas Gilsouli avarii.Foto: AFP/Scanpix
WRC
16. mai 2019, 08:39

Ralliajakirjanik: 10–20 aastat tagasi oleks Neuville'i avarii lõppenud üliraskete vigastustega (1)

Ralliajakirjanik Colin Clark avaldas järjekordse videoblogi, kus põhiteemaks oli Hyundai võistkond. Thierry Neuville ja kaardilugeja Nicolas Gilsoul elasid Tšiili rallil üle ränga avarii ja korraks tundus, et nende tiitliheitlus võib läbi olla.

"Paariks tunniks tundus seis väga kriitiline. Ringlesid kuulujutud, et Neuville murdis jala. See tähendanuks kahe või kolme ralli vahelejätmist. Hüvasti, meistritiitel. Aga jumal tänatud, et temaga midagi ei juhtunud," rääkis Clark.

"Samas näitas Neuville'i avarii, millises seisus me praegu autode turvalisusega oleme. HANS (pea- ja kaelatugi) on pärast turvavööd ja turvapuuri ilmselt parim leiutis, mis mootorispordis turvalisust parandanud on. 10-20 aastat tagasi oleks selline avarii tähendanud elumuutvaid vigastusi. Selles pole mingit küsimust," lisas ta.

Neuville'i avarii:

Palju kõneainet pakkus ka teise Hyundai roolis istunud Sebastien Loebi kiire sõit ja kolmas koht.

"Ralli tumedates ja varjulistes kohtades hakkasid pärast testikatset väga tasakesti kostma sosinad ja spekulatsioonid, et Loebi aeg võib läbi olla. Siis tuli kätte reede hommik. Ta oli parem, aga mitte palju parem. Reedese kolme katse järel oli ta Tänakust maas 38 sekundit. Ralli finišis kaotas ta Tänakule umbes 30 sekundit. Kui võtta need kolm katset välja, kus ta alles õppis autot tundma, oleks Loeb ralli esikoha eest heidelnud. Siin pole mingit küsimust."

Clark lisas, et Andreas Mikkelseni kehva esitust arvestades on täiesti reaalne, et Loebil palutakse Hyundai roolis kaasa teha plaanitust rohkem kruusarallisid. "Olen kuulnud, et Hyundai on esitanud võistkonnale ultmaatumi - võitke sel aastal või me lõpetame ralli toetamise. Ma ei tea, kas see on tõsi. See tundub pigem ekstreemne. Aga loomulikult on väga tähtis, et nad võidaksid kas individuaalse või võistkondliku tiitli."

Kogu videoblogi: