Viimase MM-ralli võit Tšiilis kuulus Martin Järveojale ja Ott Tänakule.Foto: MARTIN BERNETTI
WRC
23. mai 2019, 16:53

Ralliekspert avaldas põneva kuulujutu ja kiitis Tänakut: ta peaks võidutsema igal rallil

Taskuringhäälingus Absolute Rally külas käinud ralliekspert ja MM-sarja reporterina tuntud Julian Porter rääkis rallimaailmas toimuvast ning avaldas ühe põneva kuulujutu.

Nii nagu MM-sarja üldarvestus näitab, on terad sõkaldest eraldunud. Thierry Neuville, Sebastien Ogier ja Ott Tänak kuuluvad koorekihti. "Eriti hästi nägime seda Tšiili ralli reedesel päeval. Olud olid rasked ja trio oli teistest 0,5 sekundit kilomeetri kohta kiirem," ütles Porter.

Asjatundja sõnul on kõrgliigasse kuuluvale kolmikule kõige lähemalt Toyota piloot Kris Meeke. Porteri arvates pole põhjaiirlasel küll palju eksimisruumi, samas kohaneb ta endiselt nii Toyota auto kui ka meeskonnaga.

Jaapani autotootja on sel hooajal võitnud kuuest rallist kaks, igal korral on poodiumi kõrgeimale astmele tõusnud Tänak ja Martin Järveoja. "Toyotal võiks võite rohkem olla, kui poleks neid tabanud probleeme. Väikesed mured maksavad neile valusalt kätte.

Tegelikult peaksid Tänak ja Toyota igal rallil võidutsema. Toyotal on olnud probleeme autoga, eriti asfaldil. Nagu olen aru saanud, puudutab mure velje sisemise osa keskkohta. Kui vedrustus sellele peale surub, saab velg kahjustada. Nende mured pole kuidagi seotud rehvidega, tegemist on veljeprobleemiga," rääkis ekspert.

Tänakut kiitis mees veelgi: "Kui ta koos Martiniga hoogu satub nagu mullu (suvel võideti kolm rallit järjest - toim.), on nad peatamatud. Ott on uskumatu. Kui tal tuleb puhas sõit välja, võiks ta teistest poole sekundiga kilomeetri kohta kiirem olla. See äratab hirmu."

Ka MM-sarja liidri Sebastien Ogier' esitused on Porterile muljet avaldanud. Tuleb ju mõnikord võita isegi halval päeval ja valitsev kuuekordne maailmameister on selles vallas suurepärane.

"Halb nädalavahetus Ogier'le on poodiumikoht või kõige kehvemal juhul neljas positsoon. Mäletan, kuidas pärast Volkswageni taandumist MM-sarjast ütles ühe võistkonna liige mulle, et kui tiimi auto on rivaalidest 0,2,-0,3 sekundit kilomeetri kohta aeglasem, palka Ogier ja ta toob tulemuse. Seda ta Citroenis teebki," kiitis mees prantslast.

Porter tõdes, et kuigi Citroenil on auto arendamise kallal vaja näha palju vaeva, pole nende hooaeg olnud katastroof. Ogier on võitnud kaks rallit ning juhib MM-sarja. Samas märkis ta, et Citroen on surve all, kuna Ogier'sse ja Esapekka Lappisse on panustatud mitu miljonit eurot.

Hyundai muutub Porteri hinnangul üha tugevamaks. Tiimi pealik Andrea Adamo on tegudega tõestanud, et tema jaoks on kõige tähtsam meeskondliku arvestuse võitmine. 

"Nende ainus siht on konstruktorite karikas. Kui Neuville peaks individuaaltiitli võitma, oleks see kirss tordil. Sama seis on ka Toyotaga. Imelik mõelda, et meeskond kulutab sõitjate palkamiseks mitu miljonit, aga kõige rohkem huvitab neid meeskondlik arvestus," pajatas Porter.

Ralliekspert jagas ka kuulujutte Andreas Mikkelseni kohta. Kuigi esialgselt pidi norralane Hyundai roolis kaasa sõitma täishooaja, on ta kehvade tulemuste tõttu üle parda heidetud nii Korsikal kui ka Portugalis. 

"Olen kuulnud, et Mikkelseni leping on nüüd võistluspõhine, sest Hyundai jaoks on kõige tähtsam meeskondlik tiitel," sõnas Porter. Viiking on tänavu kirja saanud vaid ühe väga hea tulemuse, kui oli Argentinas teine. Seega pole põrmugi üllatav, kui Mikkelsen sõidab tänavu kaasa veel ainult mõned rallid.

Autoralli MM-sari jätkub 30. maist 2. juunini sõidetava Portugali ralliga.

MM-sarja individuaalne arvestus:

1. Sebastien Ogier (Citroen) 122 punkti 
2. Ott Tänak (Toyota) 112 
3. Thierry Neuville (Hyundai) 110 
4. Kris Meeke (Toyota) 59 
5. Elfyn Evans (M-Sport) 55

Meeskondlik arvestus:

1. Hyundai 178 
2. Toyota 149 
3. Citroen 143 
4. M-Sport 100