Vormel 1

GALERII | Spordimaailm jätab hüvasti legendaarse Niki Laudaga (2)

Ohtuleht.ee, 29. mai 2019, 10:55
Niki Lauda saadetakse Viinis viimsele teekonnale.Foto: Reuters/Scanpix
Täna saadetakse Viinis viimsele teekonnale Austria suurim spordilegend Niki Lauda. Kolmekordne vormel 1 maailmameister suri 20. mail 70aastaselt.

AJAJOON: Niki Lauda elu verstapostid

  • 1949 – Andreas Nikolaus Lauda sündis 22. veebruaril Austria pealinnas Viinis.
  • 1968 – võitis Miniga oma esimese võidusõidu. Kusjuures salaja, sest tema vanemad ei kiitnud mootorisporti heaks.
  • 1971– võttis pangast ligemale 34 000 eurot (toona loomulikult eurosid polnud, kuid selguse huvides teisendasime summa ümber – toim) laenu, et osta endale koht F2-tiimis March.
  • 15. august 1971– debüüt F1-sarjas (Austrias). Ta edutati nobedalt Marchi vormel 1 meeskonda.
  • 1973 – võttis taas laenu. Seekord ostis ta end British Racing Motors (BRM) F1-tiimi. Ühtlasi sai alguse Lauda suur vastasseis britt James Huntiga, millest on vändatud nii dokumentaal- kui ka mängufilm(e).
  • 1974 – suur läbimurre. Endine tiimikaaslane Clay Regazzoni soovitas teda Ferrarile ning Itaalia meeskond palkaski Lauda. Austerlase Ferrari-debüüt Argentina GP-l lõppes teise kohaga.
  • 28. aprill 1974 – saavutas Hispaanias karjääri esimese etapivõidu (neljas sõit Ferrariga).
  • 1975 – esimene maailmameistritiitel. Ta võitis 14 etapist viis ning startis üheksa korda parimalt positsioonilt.
  • 1. august 1976– kurikuulus Nürburgringi õnnetus, mille tagajärjel süttis Lauda vormel põlema. Piloot sai tõsiseid põletushaavu ja kopsukahjustusi. Imekombel naasis ta vormelirooli kõigest kaks etappi hiljem. 
  • 1977 – teine maailmameistritiitel.
  • 1978 – liitus Bernie Ecclestone'i Brabhami tiimiga, väidetavalt miljoni USA dollari suuruse palga eest.
  • 1979 – lõpetas võidusõitmise keset Kanada GP vabatreeningut. „Ma ei taha enam ringiratast sõita,“ põhjendas ta toona.
  • 1979 – asutas lennufirma Lauda Air.
  • 1982 – naasis F1-sarja, sedapuhku McLareni tiimis.
  • 1984 – kolmas maailmameistritiitel. Kusjuures imenapilt: ta edestas tiimikaaslast Alain Prosti kõigest 0,5 punktiga.
  • 1985 – võitis Hollandis oma karjääri 25. ja ühtlasi ka viimase F1-etapi, sest tõmbas hooaja lõpus taas karjäärile joone alla. Sedapuhku lõplikult.
  • 26. mai 1991 – Lauda Airi Boeing 767 kukkus Taimaal alla, kõik pardal viibinud 223 inimest surid. Seda õnnetust on austerlane nimetanud hirmsamaks kui tema endaga vormelirajal juhtunut.
  • 1993 – naasis F1-sarja Ferrari tiimi nõuandjana.
  • 2001-02 – asus keset 2001. hooaega tööle Jaguari vormelitiimi bossina. Edusamme ei tulnud ning ta sai 2002. aasta lõpus koos 70 töötajaga kinga.
  • 2002 – müüs Lauda Airi Austrain Airlinesile.
  • 2003 – asutas aasta lõpus odavlennufirma Niki, mille müüs aastal 2011 Air Berlinile.
  • 2012 – nimetati Mercedese vormel 1 meeskonna juhatuse esimeheks. Lewis Hamiltoni palkamine on suuresti tema teene.
  • August 2018 – Laudale tehti erakorraline kopsusiirdamine.
  • 20. mai 2019 – Lauda suri une pealt.

Samal teemal

21. mai 2019, 22:00
GALERII | Niki Lauda: mul on põhjus, et olla kole, paljudel seda pole
21. mai 2019, 14:30
„Vormel 1 kaotas ühe oma kangelastest. Tema võidusõiduarmastus ja julgus olid lihtsalt erakordsed.“
21. mai 2019, 10:10
AJAJOON | Niki Lauda elu verstapostid – kolm maailmameistritiitlit ja kaks kohutavat õnnetust
21. mai 2019, 09:34
ÕL ARHIIV | Vormelitšempion Niki Lauda – vastakas vanamees, kes tühja juttu ei aja

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sport@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee