Robert Reid ja Richard Burns mängisid ka ise omal ajal taktikamänge.Foto: Instagram/robertreidwrc
WRC
5. juuni 2019, 11:52

Autoralli maailmameister mõistis Hyundai väidetava räpase mängu hukka: ületati aktsepteeritava taktika piir (3)

2001. aasta autoralli maailmameister Robert Reidi sõnul oli Hyundai räpane taktika Portugali rallil ebasportlik ja võib kahjustada kogu spordiala mainet.

"Taktika on minu jaoks alati ralli osa olnud ja see on üks aspekt, mida ma väga nautisin, kuigi vahetevahel minnakse sellega liiga kaugele," kirjutas Reid Instagramis ning tõi näite ajast, mil ta Richard Burnsi kaardilugejana WRC võistluskarussellis osales.

"Oli viimane hommik Austraalias, Richard ja mina juhtisime ja pidime seega rajale esimestena minema. Olime startimas kurikuulsatele libedatele Bunningsi katsetele. Hoolduspunkt oli ajakontrollist vaid 150m kaugusel ja haudusime oma meeskonnaga plaani valmis. Reeglite järgi oli lubatud kasutada viieminutilist lisaaega, et vahetada tühja rehvi. See oleks meid langetanud stardirivis kolm või neli kohta tahapoole ja puhtamat ning parema pidamisega teed," meenutas Reid.

"Kui ma rehvirõhku mõõtsin, kadus sealt õhk ning rehv läkski tühjaks. Saime loa, et rehv ära vahetada. Tommi [Mäkinen] ja Carlos [Sainz] ei olnud kohe kindlasti selle üle õnnelikud ja õige pea muudeti ka reegleid," lisas Briti ralliäss.

"Võrrelge nüüd seda taktikaga, mida Hyundai Portugalis kasutas, et Loeb ja Sordo ümber paigutada, võttes Ogier eest kaks teepuhastajat ära ja asetades nad Neuville'i ette. Seb polnud rahul, aga see on reeglite järgi lubatud, seega suurt midagi pole teha ja stardivahed olid katsel ikkagi samad. Kui aga kuulsin, mida tiimiboss Andrea Adamo palus väidetavalt Dani Sordol teha, ületati minu jaoks aktsepteeritava taktika piir," lausus Reid.

"Plaan oli lasta Sordol kaks minutit enne Neuville'i startida, siis seisma jääda, lasta belglane kohe katse alguses endast mööda ja tema järel lõpuni sõita, et tekitada belglase jaoks neljaminutiline vahe, aga Kris Meeke'i oma vähendada ja tema katse tolmuga rikkuda," kirjutas Reid, kelle jaoks sellised mängud hea maitse piiri selgelt ületavad.

"Ekstreemsed taktikad ja kõige võimaliku tegemine, et meeskonna jaoks parima tulemuse saavutamine või lihtsalt ebasportlikkus? Minu jaoks ületatakse piir, kui su teod raskendavad selgelt konkurente ja siis pole ka suur samm sealt edasi, et startida ralli liidri ees, mingi "probleemi" tõttu aeglasemalt sõita ja tolmu tekitada. Kui Hyundai seda kaalus, siis peavad nad lõpetama ja austama õhukest piiri legaalse ja moraalse vahel. Muidu paisatakse kogu spordiala anarhiasse," hoiatab endine maailmameister.