Ott Tänak Portugalil rallil Toyota rooli keeramas. Kusjuures tiim liitus WRC-sarjaga alles 2017. aastal. Foto: MIGUEL RIOPA/AFP
WRC
9. juuni 2019, 17:00

Rahvusvaheline autoliit: uued reeglid ei muuda WRC-sarja igavamaks (3)

Rahvusvaheline autoliit (FIA) andis mõnda aega tagasi teada, et alates 2022. aastast kihutavad WRC-sarjas vaid hübriid- või elektrimasinad. Uued reeglid on algatanud diskussiooni. 

Mõned usuvad, et säärane muudatus mõjub võistlusele halvasti. FIA autoralli juhataja Yves Matton püüab neid väiteid tõrjuda. 

"Eesmärk on jääda finantsiliselt samadesse piiridesse nagu praegu. Mõned auto osad peavad muutuma ökonoomsemaks, aga mitte kogu masin," vahendab Motorsport Mattoni. "Püüame kõigi autotootjate jaoks teha ülemineku võimalikult valutuks." 

Ta jätkab: "Kui mõnes teises valdkonnas on hübriidlahendused kulukad, siis meie soovime, et tiimid ei peaks rohkem kulutama kui praegu. Eesmärk on säilitada võimalikult võrdne konkurents, et pealtvaatajatel poleks igav. Soovime, et võitlus jääks sama tihedaks kui praegu."

Mattoni sõnutsi peaks hübriidlahendused uusi meeskondi ligi meelitama: "Loodame, et MM-sarjaga liitub uusi tiime, siis oleks võistlus veel põnevam. Tahame luua võimalused, et uued liitujad sulanduksid sama sujuvalt nagu seda tegi Toyta 2017. aastal." 

Detailsemad nõudmised, mis 2022. aastaks peavad olema täidetud, pole veel päris täpselt selged. Mattoni sõnutsi peaks juhend tulema lähiajal. 

Kuigi MM-sari on muutuste kursil, ei pruugi ka praeguse generatsiooni masinad ajalukku kaduda. Neid võidakse kasutada mõnes teises võistlusformaadis. Küll aga tahab FIA vältida WRC Trophy sarja saatust, kus 2017. aastal osales 2016. aasta masinatega vaid kolm sõitjat. 

"Pole veel päris selge, mis praeguse generatsiooni masinatest saab. Eelmine kogemus polnud kuigi hea, nii et peame tõsiselt järgi mõtlema. Aga see pole praegu prioriteet," ütles Matton.