WRC

Tänak oli Sardiinias võimas, aga kui Toyota otsustab streikida, pole midagi teha (10)

Henry Lääne, Tallinn – Alghero, 17. juuni 2019, 13:29
Ott Tänak Sardiinia MM-ralli lõpupoodiumil.Foto: ANDREAS SOLARO
Kes said Sardiinia MM-ralli tulemuse üle rõõmustada, kelle jaoks läks Vahemere suuruselt teisel saarel sõidetud etapp lörri? Õhtulehel on vastused olemas, sest meie hindame kõiki WRC-tiimide ridades Itaalias sõitnud pilootide tulemusi, kus lõpphinde moodustavad nii roolikeeraja kui ka tema auto sooritus.

Dani Sordole võis küll võit viimasel kiiruskatsel sülle kukkuda, kuid nagu hispaanlane pärast rallit õigesti märkis, suutis ta nädalavahetuse jooksul näidata väga head kiirust. Pealegi on rallispordi DNAsse kodeeritud, et oodata tuleb ootamatut.

Nüüd saab olema huvitav näha, keda kasutab Hyundai järgmisel MM-etapil Soomes, mis sõidetakse 1. – 4. augustini. Thierry Neuville'i ja Andreas Mikkelseni koht on raudkindel. Samas pole meie põhjanaabrite juures toimuv ralli Sordole kunagi eriti istunud, mida tõestab ka statistika – hispaanlane on WRC-autoga Soomes startinud üheksa korda, parimaks kohaks on neljas.

Millised on Lõuna-Korea autotootja rallitiimi valikud? Sebastien Loeb Soome ei tule, see on selge. Teemu Suninen tõstis Sardiinia ralli pressikonverentsil üles Jari Huttuneni nime, kes on Hyundai WRC-masinaga Soome meistrivõistlustel sõitnud. 

Huttuneni võimetest WRC-roolis on aga selle põhjal raske aimdust saada. Valim on väga väike, lisaks on ta mõõtu võtnud vaid ühe teise WRC-autoga sõitnud piloodi vastu. Riihimäki rallil jäi ta 12 sekundiga alla Toyota Yarisega kihutanud Takamoto Katsutale.

Ehk võiks oodata Hayden Paddoni tagasitulekut? Uusmeremaalasele Soome teed sobivad ja ta on Hyundaiga väga tihedalt seotud. Tema rallitiimi omanduses on mitu Lõuna-Korea tootja masinat.

Võimalikke nimesid võib ju õhku visata, kuid samas on selge, et üleliia loogilisena keegi neist ei kõla. Ka tiimipealik Andrea Adamo jäi Sardiinias Soome koosseisust rääkides napisõnaliseks.

Sordo selja taga tegi karjääri parima tulemuse Suninen. Andekas soomlane oli vahepeal väga võimas, kuid mõistis ühel hetkel, et targem on kolmandat kohta kindlustada. Seda ta ka suutis, tänu Tänaku probleemidele tõusis ta poodiumi teisele astmele.

M-Spordi mehe resultaat on seda vahvam, et ta vahetas enne Sardiiniat kaardilugejat. Marko Salmineni asemel istus Sunineni kõrvale Jarmo Lehtinen, kes oli pikalt MM-tiitlit jahtinud, kuid neljal korral teisena lõpetanud Mikko Hirvoneni paarimees. Tundus, et Sunineni ja Lehtineni koostöö sujus õlitatult.

Pärast keerulist hooaja algust, kus 25aastane soomlane oli küll kiire, aga ei suutnud muresid vältida, on Suninen nüüd auto finišisse toonud viiel rallil järjest. Tulemused on läinud paremaks ja kindlasti kogub ta sellest kamaluga enesekindlust.

Sardiinia tulemus lisab lootust, et augusti alguses suudab Suninen koduradadel võidelda võidu nimel. Itaalia saarel pole tema esitust võimalik hinnata millegi muu kui 5ga.

Mikkelsenist sai Sardiinia viimasel võistluspäeval neljas piloot alates 2017. aastast, kes suutnud ühel päeval – arvestatud pole neljapäevi, kus on sõidetud vaid üks katse – võita kõik mõõduvõtud. Kaks korda on sellega hakkama saanud Tänak, korra Neuville ja Jari-Matti Latvala.

Norralanegi lõikas kasu Tänakuga viimasel katsel juhtunust. Tõsi, viimasel päeval oli Mikkelsen tõepoolest võimas ja suutis tagasi sõita 14,9sekundilise kaotuse Elfyn Evansi vastu.

Viikingi kiirus Sardiinias polnud kohutav, kuid samas oli ta tegelikult poodiumikonkurentsist kaugel. Mikkelsen saab hindeks 4+, sest lõpptulemus ja pühapäev olid vastavalt hea ja suurepärane, kuid üldiselt ei pannud tema nädalavahetus särama kellegi silmi. Ta oli üsna anonüümne.

Kindlasti saab olema huvitav näha, kuidas esineb Mikkelsen Soomes. Tal on kuuest osaletud rallist küll kaks poodiumikohta, kuid mõlemad neist on tulnud tänu konkurentide ebaõnnele/eksimustele. 

Kui Korsikal mängis Elfyn Evans viimasel katsel maha võidu, siis Sardiinias kaotas ta poodiumikoha. Ta ei suutnud Mikkelsenile vastu saada, samas pole põhjust waleslast üleliia kritiseerida. Neljas koht on tubli tulemus enam-vähem nädalavahetusele, talle hindeks 4-.

Tänaku osas on pikk jutt üleliigne. Ta oli võimas, kuid kui Toyota otsustab streikida, pole eestlasel midagi teha. Vähemalt võib väikest rõõmu tunda selle üle, et ta ei langenud Neuville'i selja taha ja ka Sebastien Ogier'l läks Sardiinia ralli aia taha. See on siiski lohutus, mis tuju ilmselt kuigi palju paremaks ei tee. Saarlase etteastele tahaks hindeks anda 5 ja Toyotale 2. Võidu kaotamine ja viiendaks pudenemine annab kokku 3.

Esapekka Lappi ja Kris Meeke'i nädalavahetuse võib kokku võtta ühe sõnaga – kohutav. Esimene jäi võitjast maha peaaegu kolme, Meeke viie minutiga, kuigi mõlemal purunes ralli jooksul üks rehv. Sellest hoolimata saavad nad hindeks 2.

Latvala, Ogier ja Juho Hänninen katkestasid, ehkki esimesed kaks jõudsid finišisse. Neile hindeks 2.

Õhtuleht hindas rallisõitjaid skaalal 1 kuni 5+, kus esimene tähistab kõige madalamat võimalikku hinnet. 5+ on võimalik saada vaid rallil kogutud maksimaalse punktiarvuga, katkestajatele – olgugi, et nad võisid hiljem jätkata läheb automaatselt kirja hinne 2. Ülejäänud hinnetele paika pandud kriteeriumit pole. 

Sardiinia MM-ralli:

1. Dani Sordo (Hyundai) 3:32.27,2 
2. Teemu Suninen (M-Sport) +13,7 
3. Andreas Mikkelsen (Hyundai) +32,6 
4. Elfyn Evans (M-Sport) +33,5 
5. Ott Tänak (Toyota) +1.30,1 
6. Thierry Neuville (Hyundai) +2.16,7
7. Esapekka Lappi (Citroen) +2.59,6 
8. Kris Meeke (Toyota) +4.40,1 
9. Kalle Rovanperä (Škoda, WRC2) +8.24,6 
10. Jan Kopecky (Škoda, WRC2) +8.49,2

Punktikatse:

1. Andreas Mikkelsen 4.54,0 
2. Sebastien Ogier (Citroen) +2,1 
3. Thierry Neuville +4,1 
4. Jari-Matti Latvala (Toyota) +4,7 
5. Elfyn Evans +6,8

MM-sarja üldarvestus:

1. Ott Tänak 150 punkti 
2. Sebastien Ogier 146 
3. Thierry Neuville 143 
4. Elfyn Evans 78 
5. Teemu Suninen 62 
6. Kris Meeke 60 
7. Andreas Mikkelsen* 56 
8. Dani Sordo* 52 
9. Jari-Matti Latvala 40 
10. Esapekka Lappi 40 
11. Sebastien Loeb* (Hyundai) 39

Meeskondlik seis:

1. Hyundai 242 punkti 
2. Toyota 198 
3. Citroen 170 
4. M-Sport 152

* - Ei sõida kaasa täishooaega

MM-rallil teenib punkte esikümme. Võitja teenib 25, ülejäänud kohtade saagiks on vastavalt 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 ja 1 silm.

Punktikatse parimale kuulub 5, järgmistele vastavalt 4, 3, 2 ja 1 silm.

10 KOMMENTAARI

t
tuleb veel kella lüüa 18. juuni 2019, 12:44
kõik oleneb paavstist,no ei ole paradiisi võiduväravaid täies laiuses avanud
s
Skeptik 18. juuni 2019, 12:09
Toyota tiimi pealik peaks sisekontrolli teostama hakkama. See ei ole enam normaalne, et autod nii lagunevad. Hooldemeeskonnas peab olema keegi kes žabotaaziga tegeleb.
Loe kõiki (10)

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee