Auto-Moto uudised

Suurepärase saavutuseni jõudnud Eesti autosportlane: öösel oli täiesti sürr sõita! Segasid grillisuits ja lõkked 

Toimetas Gerd Eston Sepp, 25. juuni 2019, 12:11
Tristan Viidas Nürburgringil.Foto: GruppeC
Maailma raskeimaks peetaval 24tunnisel võidusõidul Nürburgringil suutis SP10 klassis võidu võtta Tristan Viidas, kelle jaoks oli tänavune võit üle 220 000 pealtvaataja ees järjekorras juba teine.

Üldarvestuses 67. kohalt startinuna saavutas Viidas Mercedes-AMG GT4 autoga üldarvestuses kõrge 18. koha. Eelmisel aastal sai temast esimene eestlane, kes on Nürburgringi 24tunnisel sõidul triumfeerinud. 

Samal teemal

Ajasõidus klassifitseerus kokku 158 autot. Sakslaste Tobias Mülleri ja Marek Böckmanni ning šveitslase Yannick Mettleri ja eestlase Tristan Viidase auto sõitis välja 67. koha. Seejuures näitas nelikust parimat aega just Viidas. „Saime 24tunnise sõiduks uhiuue auto, mida oli ainult lennuväljal paarsada kilomeetrit sisse sõidetud. Kahjuks jäi aga sellest väheks, sest pärast igat rajal käiku käitus auto täiesti erinevalt, mistõttu olimegi õige seadistuse leidmisega parajalt kimpus,“ kommenteeris Viidas luhtaläinud ajasõitu.

Oma klassis SP10 saavutati 6. koht. Ajasõidu kiireim auto BMW M4 GT4 saavutas üldarvestuses 54. koha, mistõttu tuli nelikul möödasõitudega kõvasti vaeva näha.

Starti alustas Mettler, kes tõusis 70 minutilise vahetusega viiendaks. Kohe järgmise vahetuse võttis enda peale Viidas, kes stabiilselt kiireid aegu näidates jõudis järgi ka liidrile ning üks ring enne oma vahetuse lõppu tõusis ta SP10 klassi juhtima. Seejärel jätkasid esimesel kohal Viidase tiimikaaslased. Uuesti võttis ohjad topeltvahetuseks üle Viidas õhtul kümnest poole üheni öösel.

Sõitma peab tagumikutunnetuse järgi

„Öösel oli ikka täiesti sürr sõita! Kuigi silmad harjusid hämaraga tasapisi ära, segasid sõitu nii fotograafide välgud, teiste autode tuled kui ka lõkete põletamine ja grillimine, mida pealtvaatajad tegid. Suits kattis paiguti raja, justkui oleks udu maha laskunud. Kottpimedas siiski ainult silmadest kasu pole, sest rada lookleb üles-alla ning vasakule-paremale ja autotuledest suurt abi pole. Sõita tulebki puhtalt lihasmälu ja tagumikutunnetuse järgi,“ oli Viidas oma öisest vahetusest elevil.

Konkurendid BMW M4 masinal kasutasid Mercedes-AMGst erinevat boksitaktikat, mistõttu oli vahe lähima jälitajaga kord kaks ja pool minutit, kord aga vaid 15 sekundit. Viidase viimased kaks vahetust toimusid juba valges, hommikul seitsmest poole üheksani ning lõunal poole ühest kella kaheni. Vahe lähima konkurendiga püsis poole minuti kandis viimaste tundideni. Ootamatult lagunes lähimal konkurendil aga vahetult enne lõppu rattalaager, mille vahetuse tõttu jäädi Viidase meeskonna Mercedes-AMGst juba kaks ringi maha.

Pühapäeval poole neljast finišilipp viimaks langeski ning SP10 klassi esikohal lõetasid Viidas-Mettler-Müller-Böckmann. Teise koha saavutasid BMW M4 GT4 masinal sakslased Michael Schrey ja Claudia Hürtgen ning austerlased Michael Fischer ja Thomas Jäger. Poodiumi madalaimal astmel juba kolme ringiga kaotanud ning samuti BMW M4 GT4 autoga sõitnud sakslased Florian Wolf, Arne Hoffmeister, Rudi Adams ning šveitslane Manuel Amweg.

Üldarvestuse võitjad olid Phoenix Racingu Audi R8 LMS autoga Pierre Kaffer, Frank Stippler, Frederic Vervisch ning Dries Vanthoor.

Sõiduks kulus 2 tonni kütust, 60 rehvi, 8 piduriketast...

„Kokkuvõtvalt minu senise võidusõidukarjääri üks kurnavamaid ning väljakutsuvamaid sõite, sest Mercedes-AMG GT4 on eelmise aasta BMW M235i autoga võrreldes ikka kordades kõrgemal tasemel. Magada sai selle 24 tunni jooksul kokku vast maksimaalselt 4 tundi, sest peale igat vahetust tuli ka pool tundi füsioterapeudi laual veeta, seevastu puhast sõiduaega tuli kokku ligi 6 tundi. Natuke üle 25kilomeetrisel rajal läbisime ööpäevaga kokku 145 ringi ehk 3679 kilomeetrit ning keskmiseks kiiruseks koos boksipeatustega tuli 153 km/h," sõnas Viidas.

Ala pole ilmselgelt kõige loodussõbralikum, mida tõestavad ka järgmised näitajad. "Kulutasime ära 60 rehvi, 8 piduriketast ja 24 piduriklotsi ning põletasime ligi 2 tonni kütust," ütles võidukas rallimees. "158. startinud autost lõpetas vaid 102. Terve see aeg töötas meie auto vahetpidamata ning ühegi probleemita, mis on eelmisi arve vaadates täiesti ulmeline! Samas poleks see olnud võimalik ilma Black Falconi mehaanikute, inseneride ning minu hea sõbra ja sõidustrateegi Madis Kasemetsata, kes hetkekski sõba silmale ei saanud – minu sügav kummardus neile kõigile!"

"Aasta alguses sai hooaja eesmärgiks seatud esmalt 24tunnise sõidu võit ning seejärel VLN Endurance Championship sarja võit. Esimene eesmärk sai seega täidetud ning edaspidi tuleb VLN meistrivõistlustele keskenduda,“ oli Viidas ülimalt rahul.

Tristan Viidase järgmine sõit toimub 13. juulil taaskord Nürburgringil, kui VLNi Saksamaa meistrivõistluste neljandale etapile minnakse Mercedes-AMG GT4 autoga vastu oma klassi liidrina, üldarvestuse viiendalt kohalt ning Junior Trophy arvestuses teiselt kohtalt.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sport@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee