LEGEND: 89aastane Stirling Moss ei tulnud küll kordagi vormel 1 tšempioniks, kuid teda peetakse parimaks võidusõitjaks, kes pole F1-sarjas triumfeerinud.Foto: Scanpix / PA Wire
WRC
31. juuli 2019, 20:28

Esimene arvatav kiiruslegend sündis soovist kohalikele koht kätte näidata

Autorallis teenivad piltlikult öeldes 99% kuulsusesärast rooli ja istme vahel asuvad tihendid, kuid nagu ütlevad kaardilugejad, pole neil sõitjate menukuse vastu midagi. Võistluse ajal on navigaatori tähtsaimaks töövahendiks praegu iseenesestmõistetavana näiv vihik, milles peituv numbreid, kurve ja muid märkmeid täis legend jõudis rallisporti veidi ootamatut rada pidi.

Autorallis teenivad piltlikult öeldes 99% kuulsusesärast rooli ja istme vahel asuvad tihendid, kuid nagu ütlevad kaardilugejad, pole neil sõitjate menukuse vastu midagi. Võistluse ajal on navigaatori tähtsaimaks töövahendiks praegu iseenesestmõistetavana näiv vihik, milles peituv numbreid, kurve ja muid märkmeid täis legend jõudis rallisporti veidi ootamatut rada pidi.

1927. aastal alguse saanud kuulsusrikas Mille Miglia – itaalia keeles tuhat miili, võistlus oli umbkaudselt nii pikk – võidusõit meelitas stardijoonele mitmeid neljarattalisi taltsutavaid tippe. Itaalias käisid konkurentidega mõõtu võtmas näiteks viiekordne vormel 1 maailmameister Juan Manuel Fangio ja argentiinlase suur rivaal Stirling Moss.

Viimane läks 1955. aasta starti mootorispordiajakirjaniku Denis Jenkinsoniga. Suurt edu neile ei ennustatud, sest kuigi Mossi oskused olid tasemel, tundsid kohalikud võistlusrada paremini. Mille Miglia ajaloos napsasid itaallaste eest võidu vaid kolm pilooti: Moss, sakslane Rudolf Caracciola ja Natsi-Saksamaad esindanud Huschke von Hanstein.

Edasi lugemiseks:

Osta üks artikkel

Ühe artikli lugemisõigus
3.99