Esimene arvatav kiiruslegend sündis soovist kohalikele koht kätte näidata
Autorallis teenivad piltlikult öeldes 99% kuulsusesärast rooli ja istme vahel asuvad tihendid, kuid nagu ütlevad kaardilugejad, pole neil sõitjate menukuse vastu midagi. Võistluse ajal on navigaatori tähtsaimaks töövahendiks praegu iseenesestmõistetavana näiv vihik, milles peituv numbreid, kurve ja muid märkmeid täis legend jõudis rallisporti veidi ootamatut rada pidi.
1927. aastal alguse saanud kuulsusrikas Mille Miglia – itaalia keeles tuhat miili, võistlus oli umbkaudselt nii pikk – võidusõit meelitas stardijoonele mitmeid neljarattalisi taltsutavaid tippe. Itaalias käisid konkurentidega mõõtu võtmas näiteks viiekordne vormel 1 maailmameister Juan Manuel Fangio ja argentiinlase suur rivaal Stirling Moss.
Viimane läks 1955. aasta starti mootorispordiajakirjaniku Denis Jenkinsoniga. Suurt edu neile ei ennustatud, sest kuigi Mossi oskused olid tasemel, tundsid kohalikud võistlusrada paremini. Mille Miglia ajaloos napsasid itaallaste eest võidu vaid kolm pilooti: Moss, sakslane Rudolf Caracciola ja Natsi-Saksamaad esindanud Huschke von Hanstein.
Kommentaarid (0)