Auto-Moto uudised

ERC-sari: mõistame, et paljud teist on pahased, kuid kinnitame, et keegi ei saa meilt erikohtlemist (1)

Toimetas Karl Juhkami, 19. august 2019 09:59
Ken Torn Itaalia rallil. Foto: Twitter @FIA
Eesti rallipiloot Ken Torn jäi eile õhtul ülivalusal moel ilma ERC 3 Junior sarja Euroopa meistritiitlist. Nimelt kuulutati eestlane õhtul juba mitteametlikult Vana maailma tšempioniks, kuid mõned tunnid hiljem tehti protokollis korrektuure, mis meie mehelt esikoha ära võttis. 

Ralli teisel päeval rehvi lõhkunud Torn hoidis enne viimast katset viiendat kohta. Tiitli saamiseks pidi Torn koos kaardilugeja Kauri Pannasega lootma, et liidrikohal kihutanud tiimikaaslane Jean-Baptiste Franceschi suudab saarlase lähimat jälitajat, hispaanlast Efren Llarenat enda selja taga hoida. 

Samal teemal

Enne viimast katset lahutas kaht kanget kõigest neli sekundit. Ralli viimane, 25 km pikkune katse kujunes aga ülidramaatiliseks. Nimelt pandi kiiruskatse esimest korda seisma pärast tšehh Vojtech Štajfi avariid, kuid pärast pooletunnist pausi õnnestus võidukihutamisega jätkata. 

Seejärel tegi ränga avarii aga teine tšehh Martin Vlcek, pärast mida otsustasid kohtunikud katsel punast lippu lehvitada ning katse tühistada. Esialgu määrati kõikidele tagantpoolt startinud meestele võrdne aeg ning rallivõitjaks krooniti Franceschini ning Euroopa meistriks Torn. 

Llarena meeskond esitas pärast ralli lõppu aga protesti, sest Francheschini masinat tabas viimasel katsel tehniline probleem enne, kui katse peatati. Kohtunikud otsustasid protesti rahuldada ning lisasid prantslase viimase katse ajale ühe minuti, mistõttu tõusis esikohale hoopis Llarena, kes krooniti ühepunktilise paremusega Torni ees ka Euroopa meistriks. 

ERC-sari postitas oma Twitterisse tagantjärele ka väikese selgituse: "Ilmnes, et Franceschit tabasid tehnilised probleemid enne, kui katse peatati. Kohtunikud leidsid, et temale sama aja määramine polnud konkurentide suhtes aus. Mõistame, et paljud teist on pahased, kuid kinnitame, et keegi ei saa meilt erikohtlemist."

Fännid aga nii ei arva, sest määranuks kohtunikud Franceschinile kahe- või enamaminutilise karistuse, tõusnuks Torn samamoodi temast mööda neljandale kohale ning tulnuks ikkagi Euroopa meistriks. Praegu määrati prantslasele aga just selline karistus, mis aitas tšempioniks Llarena. 

Lisaks kütab rallijärgselt palju kirgi fakt, et Llarenal lõhkes palju draamat põhjustanud viimasel katsel rehv! M-Sport andis väidetavalt selle kohta sisse ka protesti, kuid Õhtulehele teadaolevalt seda ei rahuldatud ning tulemused peaksid olema praeguseks ametlikud. 

Efren Llarena katkine esirehv. Foto: Facebook | Łukasz Brodziński

Torn ise kommenteeris valusat otsust sotsiaalmeedias järgnevalt: "Meist mitteolenevatel põhjustel on tulemused siis sellised...

Sellegipoolest oleme siiralt tänulikud kõikidele oma sponsoritele ja toetajatele, et saime osa sellest suurepärasest võimalusest sõita ERC sarja koos parima tiimiga. Oli palju uusi väljakutseid ning eneseületust. Tohutul hulgal uusi kogemusi ning õppetunde, mida saame endaga kaasa võtta tulevastele rallidele.Kohtume juba varsti!"

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee