Õhtuleht palus otsust kommenteerida Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) rallikomisjoni kuuluval Silver Kütil. Tema sõnul on selline käitumine, kus kohtunikud muudavad tagantjärele enda poolt määratud aega(notional time), tavapärane praktika.

"Kui katse peatatakse ja hakatakse sõitjatele tagantjärele aegasid arvestama, siis vaadatakse otsa kõigele. Ma ei tea, mis Franceschiga juhtus, aga nagu aru sain, siis polnud tegemist õnnetusega, vaid ta peatus [tehnilise rikke tõttu] katsel enne, kui see tühistati," sõnas Rally Estonia korraldajate hulka kuuluv Kütt. 

"Sellisel juhul poleks tal tulnud samasugune aeg nagu teistel, kes läbinuks katse puhtalt. Kui meie rallil oleks nii juhtunud, siis oleks GPS-i järgi arvutatud peatumisaeg – kaua auto tehnilise rikke tõttu seisis ning sellest tulenevalt tehtud arvestus. Selline õigus on võistluste juhil olemas," arutles Kütt miks määrasid kohtunikud prantslasele just üheminutilise karistuse. 

Enim on (eestlastest) rallifänne häirinud just asjaolu, et prantslase karistus on ühe- mitte enamaminutiline. Näiteks kaheminutilise trahvi korral pudenenuks Franceschi eestlase seljataha ning Euroopa meistriks oleks ikkagi tulnud Torn.