Toyotad olid Soomes väga kiired, hiljem võeti masina tagatiivad luubi alla. Foto: REPORTER IMAGES/EPA
WRC
22. august 2019, 21:21

FOTO | Toyota tuli FIAle vastu ja tegi Saksamaa ralli eel masina juures muudatuse (1)

Soome MM-ralli etapi järel sattus kõne alla Toyota masina tagatiib, sest konkureeriv tiim leidis, et see pole päris tavapärane. 

"Oma aerodünaamika kallal töötades uuris üks võistkond konkurentide tagatiibu. See tiim jõudis järeldusele, et tiibadel on anomaaliaid ja palus enne arendustöösse investeerimist olukorda selgust," rääkis Rahvusvahelise autoliidu FIA rallidirektor Yves Matton Soome etapi järel AUTOhebdo.fr´ile.

Veidi hiljem teatas tunnustatud portaal Autosport, et kõnealused tagatiivad kuulusid Toyota Yaristele. FIA kinnitas, et ühelgi autol pole ebaseaduslikku tagatiiba – kõik tehasetiimide masinad vastavad homologeerimise, mille käigus läbivad neljarattalised FIA kontrolli, dokumentidele. 

Tõsi, autoliit tunnistas, et aerodünaamika reeglid nõuavad selgitust. Tehasetiimidel on aega 12. – 15. septembrini sõidetava Türgi rallini, et vajadusel muudatusi teha.

Toyota otsustas aga riske vältida ning spetsialistid märkasid, et uuendused viidi sisse juba sel nädalavahetusel peetava Saksamaa ralli eel. Muudatusest lisas sotsiaalmeediasse pildi ralliajakirjanik Leandro Mazzucchelli. 

Lihtsustatult liigutati masina tagatiiva üht osa ette poole, mis sobib täpsemalt FIA reeglitesse. 

"Muudatused olid väga väikesed, põhimõtteliselt oli tegemist mõttetu tööga," ütles Toyota tiimipealik Tommi Mäkinen Autosportile. "See tähendas meile lisa ajakulu. Keegi tahtis meie elu lihtsalt pingelisemaks muuta." 

Soomlast pahandab tõik, et tegelikult on Toyota identse tagatiivaga sõitnud juba 2017. aastast, mil uued reeglid kehtestati. Lisaks võivad isegi väiksemad muudatused auto tasakaalu uppi lüüa.

"Iga uuenduse puhul tahan olla kindel, et see on tehtud turvaline. Iga pisemgi mure võib osutuda väga ohtlikuks," sõnas Mäkinen, kes kinnitab, et Saksamaa rallil ei tohiks neil mingeid probleeme tekkida.