WRC

Citroen vireleb krahhi äärel! Kas võimas rallitiim kukub surve all tõesti kokku? 

Toimetas Kaarel Täll, 27. august 2019, 16:09
Sebastien Ogier' on tiitlivõitluses veel napilt sees, kuid Saksamaa ralli tõestas, et Citroen on väga ebastabiilne auto.Foto: AFP/Scanpix
Autoralli MM-sarja meeskondliku tiitli nimel võitlevad Hyundai ja Toyota, Saksamaa etapi järel on Korea autotootja Jaapani omast kaheksa punktiga ees. Nende selja taga vireleb kolmandal positsioonil Citroen, kelle jaoks on aasta 2019 suur pettumus.

Talvel tõid prantslased meeskonda kuuekordse maailmameistri Sebastien Ogier' ning tulevik näis helge. Arvati, et ükskõik, mida Ogier katsub, muutub kullaks. Läinud nädalavahetusel tehti Saksamaal aga masendav etteaste, milles polnud süüdi Ogier ega Esapekka Lappi. Auto oli lihtsalt kehv ning valitsev maailmameister läks oma sõnavõttudes päris kaugele, teatades viimasel võistluspäeval, et sellise autoga polegi võimalik rallit sõita.

Samal teemal

Liiguvad erinevad kuulujutud: väidetakse, Ogier võib enneaegselt karjääri lõpetada ning Citroen lahkub MM-sarjast. Ühtegi katet neil lugudel siiski pole, pigem on Prantsusmaa rallitiimi jaoks lihtsalt tegemist keerulise ja emotsionaalse perioodiga. Ogier' leping kestab järgmise hooaja lõpuni ja seniks peaks Citroeni siiski rajal nägema. Samas mäletame veel üsna värskelt, kui ootamatult kadus WRC-sarjast võimsalt domineerinud Volkswagen.

Citoreni puhul on ka tavaline, et rallinädalavahetusel liigub meeskonna telgi juures ringi suure Prantsusmaa autofirma tegevjuht Linda Jackson. Portaal RacerViews uuris, kuidas rallitiimi boss Pierre Budar sellise pinge all toime tuleb.

„Pingutame väga kõvasti,“ ütles ta. „Siin pole seda küll näha, kuid tehases töötab väga palju inimesi selle nimel, et autot võimalikult kiiresti arendada. Nad on väga keskendunud, et hoida Seb (Ogier - toim) tiitliheitluses.“

Aastatel 2003-2012 tuli Citroen kaheksa korda konstruktorite maailmameistriks, Sebastien Loeb domineeris oma kodumaa autoga kogu rallimaailma. Nüüd on aga hoopis teine olukord: 2017. ja 2018. aastal lõpetati MM-sari meeskondlikult neljandal kohal. Ogier' liitumisega pidanuks kõik muutuma, kuid Toyota ja Hyundai on endiselt neist üle. Suured bossid jälgivad Budari tegemisi väga teravalt.

„Meilt nõutakse head tulemust. Mis on ka normaalne, sest kui võtad tipptiimina sellisest võistlusest osa, tahad võita. Me ei osale lihtsalt selle pärast, et võidu sõita. Püüame võita! Tunnen, et kokkuvõttes on juhtide terav huvi positiivne. Kui keegi midagi ei ütleks, poleks see hea märk. Meilt oodatakse võitu igal nädalavahetusel,“ rääkis Budar.

Võiduta Citroen polegi, sest hooaeg algas hästi: Ogier oli parim Monte Carlos ja Mehhikos. Pärast seda ollakse aga seitse järjestikust rallit kuival ja küsimärgid Citroeni tuleviku kohal püsivad.

MM-sarja üldseis

1. Ott Tänak 205
2. Thierry Neuville 172
3. Sebastien Ogier 165
4. Kris Meeke 80
5. Andreas Mikkelsen 79*
6. Elfyn Evans 78*
7. Jari-Matti Latvala 74
8. Teemu Suninen 70
9. Dani Sordo 62*
10. Esapekka Lappi 62
11. Sebastien Loeb 39*

*Ei tee kaasa täishooaega.

Võistkondlik arvestus

1. Hyundai 289
2. Toyota 281
3. Citroen 216
4. M-Sport 168

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee