Sanna Aaslav-Kaasik võitjana poodiumil.Foto: Erakogu
Spordivaria
9. september 2019, 14:44

TUBLI: Sanna Aaslav-Kaasik võitis MM-etapi (1)

Pühapäeval tõmmati joon alla paadiklasside F-125 ja F-500 MM-sarjale, kus eestlastel läks hästi.

MM-sarja viimane etapp sõideti Tšehhis Jedovnices. Klassi F-125 MM-sari koosnes sellel hooajal kolmest etapist ja klassis F-500 sõideti kokku viis etappi. Eestlastest võtsid sarjast osa möödunud hooaja F-125 maailma- ja Euroopa meister Erik Aaslav-Kaasik ja Sanna Aaslav-Kaasik ning klassis F-500 Erko Aabrams.

Ilm võistlejaid ei soosinud. Laupäev algas vihmaste treeningute ja ajasõitudega. F-125 ajasõidus näitas parimat minekut Erik Aaslav-Kaasik, teise aja sõitis välja Viktor Lubenov Bulgaariast ja kolmas oli Sanna Aaslav-Kaasik.

Klassi F-500 ajasõidu võitis Marian Jung Slovakkiast, teine oli Marcin Zielinski Poolast ja kolmas Attila Havas Ungarist. Erko Aabrams oli ajasõidus viies.

Esimeses stardis sai alles 18 aastane Sanna parima lähte ja asus võistlust juhtima. Erik sai küll stardist minema, aga õige pea lõpetas tema sõidu purunenud kütusepaak. Sanna läbis sõidu, tegemata ühtegi viga ning võttis esimesest sõidust maksimumpunktid. Teine ja kolmas olid MM-tiitlit jahtinud poolakad Henryk Synoracki ja Sebastian Kecinski.

Teises sõidus sai esikohalt startinud Sanna kohe liidripositsiooni ja juhtis lõpuni. Teiseks tuli Todd Anderson USA-st ja kolmas oli bulgaarlane Viktor Lubenov. Erikul oli ebaõnne tehnikaga, kui esimese sõidu katkestas purunenud kütusepaak, siis teises sõidus andis järele mootori süüteküünal ja tuli katkestada.

Kolmandas sõidus aga muutus kõik. Sanna start ebaõnnestus, kuna mootor ei käivitunud ja üks Sannat startinud mehaanikuid kukkus vette, kui püüdis veel paati stardisillalt kätte saada. Sanna haaras aeru ja tõmbas ennast stardisilla juurde tagasi, kus teistkordsel proovimisel mootor käivitus ja Sanna kihutas teistele järele.

Sõidu lõpus tekkis segadus, kui inglane Thomas Mantripp lõhkus pöördepoi, mille peale kaldal hakati lehvitama punast lippu, aga kohtunike paatides kollast.

Segaduse tagajärjel lõpetati sõit ja kuna 75 protsenti sõidust oli liidril läbitud, siis kordusstarti ei antud. Viimase sõidu punktid jagati vastavalt positsioonidele punasele lipule eelnenud ringil. Sebastian Kecinski sai sõidust maksimum punktid, teine oli Lucca Finotti Itaaliast ja kolmas oli viimaselt kohalt hea stardi saanud Erik Aaslav-Kaasik. Sanna sai viimasest sõidus seitsmenda koha punktid, mis aga oli piisav, et võtta esimest korda elus klassi F-125 MM-i etapivõit.

Maailmameistrivõistluste kaksikvõit läks Poola, maailmameistriks tuli Sebastian Kecinski ja hõbemedal kuulus vanameister Henryk Synorackile. Pronksmedal rändas hooaja alguses väga head kiirust näidanud ameeriklasele Todd Andersonile. Sanna oli MM-sarja kokkuvõttes neljas ja Erik kuues.

Klassis F-500 kimbutasid Erkot Tšehhi etapil sarnaselt tervele hooajale tehnilised probleemid. Esimeses sõidus jooksis kokku reduktor, mis omakorda purustas võistlusvindi tihvti ja sõit tuli katkestada. Teises sõidus tuli katkestamine sarnaselt esimesele - reduktori purunemise tõttu ja lisaks oli purunenud üks kolvirõngas. Kolmandast sõidust sai Erko kaheksanda koha ja punktid kirja. Etapivõit läks Marian Jungile Slovakkiast, teine oli Marcin Zielinski Poolast ja kolmas Attila Havas Ungarist.

MM-sarja kokkuvõttes tuli maailmameistriks Attila Havas, kes vajas Tšehhi etapilt tiitli kindlustamiseks ainult kahte punkti. Hõbemedal kuulus Marian Jungile ja pronksile tuli Marcin Zielinski. Erko Aabrams oli MM-sarja kokkuvõttes seitsmes.