Tristan Viidase võistlusauto.Foto: 1VIER
Auto-Moto uudised
10. september 2019, 15:46

Luhtaläinud boksipeatus ja korraldajate tekitatud ebavõrdsus röövisid Eesti ringrajaässalt võidu

Võidusõitja Tristan Viidas saavutas nädalavahetusel Saksa vanima ringrajasarja VLN meistrivõistluste etapil Mercedes-AMG GT4 autoga oma klassis teise koha. Kõigi 160 startinud masina seas sai eestlase trio 12. koha.



Ajasõitu alustas Viidas ning tõstis märjal rajal auto kohe esikohale. Raja kuivades parandasid tiimikaaslased Tim Scheerbarth ja Tobias Müller ringiaega veelgi ning ajasõit lõpetatigi oma klassi (SP10) esikohal. Üldarvestus saadi 26. aeg.

Sõitu alustas Scheerbarth. Kuigi esimese kahe ringi jooksul vahetati BMW M4 autoga sõitvate konkurentidega kohti, hakkas sakslane Scheerbarth tasapisi jälitajatel eest ära libisema. Juba täiesti kuivanud rajal võttis auto üle Müller, kes sõitis ka võistluste kiireima ringiaja – tervelt viis sekundit kiirema kui lähim konkurent.

Uue vihmasaju saabudes oli vahe teise kohaga 45 sekundit ning rooli pandi Viidas. Paraku läks aga boksipeatus tervelt minuti võrra planeeritust pikemaks, sest tekkis segadus rehvidega. Seega langes Viidas teiseks ning pidi hakkama kaotust tasa sõitma. Seda ta läbimärjal rajal ka tegi, olles liidrist ringi kohta keskmiselt 10 sekundit kiirem. Vahetult enne oma viimast boksipeatust tõusiski eestlane liidriks.

Paraku on aga BMW-l lubatud sõita AMG-st suurema kütusepaagiga, mistõttu möödus Heiko Eichenbergi ja Erik Johanssoni duo eelviimasel ringil tankimispeatust tegevast eestlasest ning napsas omale klassivõidu. Viidas lõpetas seega SP10 klassi 2. kohal, võitjast 12 sekundit hiljem.

„Olime igal hetkel ja iga ilmaga konkurentidest selgelt kiiremad, paraku mängisid seekord meie edu maha luhtaläinud boksipeatus ning korraldajate poolt tekitatud ebavõrdsus lubatud kütusemahuga, sest meie AMG suutis vihmaga maksimaalselt sõita tankimata 9 ringi, konkurentide M4 aga tervelt 11 ringi. Seeläbi pidime tegema lisapeatuse ning sinna meie võit läkski,“ sõnas Viidas pressiteate vahendusel.

„Koos eelmise sõidu ebaõnnestumisega langesime ka oma klassi arvestuses teisele kohale, mistõttu tuleb viimaselt kolmelt etapilt võtta maksimum. Võimalus selleks avaneb juba veidi vähem kui kolme nädala pärast 28. septembril."