WRC

Margus Murakas | Türgis mängivad liiga suurt rolli fortuuna ja vastupidavus (8)

Margus Murakas, kogenud rallisõitja, 15. september 2019, 16:03
Sebastien Ogier tegi Türgis konkurentidele tuule alla.Foto: AFP/Scanpix
Ott Tänak tõestas Türgi ralli punktikatse võiduga, et on endiselt kõige suurem soosik MM-tiitlile. Sebastien Ogier näitas omakorda, et teda pole võimalik maha kanda ja ees ootab väga-väga põnev hooaja lõpp.

Kui arvestada, et hooaja kolm viimast rallit sõidetakse Walesis, Kataloonias ja Austraalias, võib öelda, et Ogier' šansid taas maailmameistriks tulla on väga head. Pigem oleksin üllatunud, kui Citroen poleks oma probleemidele jälile saanud. Testid ja vaev tasusid ära ning auto pidas vastu.

Samal teemal

MM-sarjale on see muidugi kasulik, et Türgis taas kaardid segamini löödi ja olukord põnevamaks muutus. Samas tekitab Türgi võistlus palju vastakaid arvamusi. Mina olen pigem selle poolt, et tänapäeva ralli peaks olema kiiruslik spordiala. Türgis mängivad liiga suurt rolli fortuuna ja vastupidavus.

Muidugi on seda huvitav jälgida, aga keskmiselt sõidetakse seal 20 km/h aeglasemalt kui mujal. Kui Keenia ralli uuesti MM-sarja lisatakse, siis seal on olukord sarnane.

Toyotale sellised rallid praegu ei sobi. Samas pole Tänakut tabanud ECU ehk auto aju probleem kindlasti seotud Türgi raskete oludega. Võimalik, et midagi põles kuskil läbi, aga tegelikult on infot omamata võimatu öelda, miks nii läks. Kui ECUga on mingi häda, siis auto enam käima ei lähe.

Nädalavahetuse üllatajatest rääkides tooksin välja Esapekka Lappi ja Pontus Tidemandi. Lappi enesekindlus lõi vahepeal kõikuma, kuid nüüd oli tal hea stardipositsioon ja soomlane näitas väga head kiirust. Tidemandi puhul tekkis küsimus, kas ta jäi liiga kauaks R5 autoga sõitma. Igal juhul oli rootslane üllatavalt aeglane.

MM-sarja üldseis kolm etappi enne hooaja lõppu:

  1. Ott Tänak (Toytota) 210 punkti
  2. Sebastien Ogier (Citroen) 193
  3. Thierry Neuville (Hyundai) 180
  4. Andreas Mikkelsen (Hyundai) 94*
  5. Kris Meeke (Toyota) 86
  6. Jari-Matti Latvala (Toyota) 84
  7. Teemu Suninen (M-Sport) 83
  8. Esapekka Lappi (Citroen) 80
  9. Elfyn Evans (M-Sport) 78**
  10. Dani Sordo (Hyundai) 72*

*ei sõida kaasa täishooaega
**jäi vigastuse tõttu eemale Soome, Saksamaa ja Türgi rallist

8 KOMMENTAARI

h
HHO genekas muudab vee kütuseks 16. september 2019, 14:07
Kesse murdis pardaarvutisse ? Murdis korra,murrab veel...Miks sellest pole uudiseid ? Miks meedia vaikib ?
õ
õpilane 16. september 2019, 08:32
ecu on arvuti vast ikka kõik teavad mida on võimalik arvutiga teha -ma üldse ei imestaks
Loe kõiki (8)

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee