WRC

Tommi Mäkinen tõstatas taas isetäituvate rehvide teema: ei taha, et ralli saatuse otsustaksid katkised rehvid (3)

Toimetas Mart Treial, 19. september 2019, 11:14
Tommi Mäkinen.Foto: Toyota Gazoo Racing WRC
Toyota rallitiimi pealik Tommi Mäkinen tõstatas Türgi MM-ralli järel taas isetäituvate rehvide teema.

Soomlast häiris rehvipurunemiste rohkus – ükski võistkond ei pääsenud sellest – nagu ka märtsi lõpus Sardiinias, kus ta tõi samuti isetäituvad rehvid jutuks.

"Probleem on selles, et Türgi ralli on loterii," vahendab Mäkineni sõnu väljaanne Autosport. "Sõidad normaalselt, aga kivid on nii teravad, et rehv puruneb ilma sõitja süüta."

"Kui lisaksime rehvidesse jälle vahu, siis saaksime sellest probleemist lahti. Mäletan aegu, kui vaht oli olemas. Võisime muretult kõigest üle sõita. Me ei taha, et ralli saatuse otsustaksid katkised rehvid."

Isetäituv rehv (inglise keeles "tyre mousse") tähendab seda, et velje ümber paigaldatakse spetsiaalsest vahtmaterjalist rõngas, mis paisub, kui rehv puruneb ja aitab veel mõnda aega normaalselt edasi sõita.

Säärased veljevarjud võeti WRC-sarjas kasutusele 1980ndatel ning Mäkinen sai neid nautida terve karjääri vältel (1987–2003). 2007. aasta lõpus öeldi aga neile adjöö.

Mäkinen nõustus, et isetäituvad rehvid tähendaksid meeskondadele suuremaid arveid, kuid lisas, et neid poleks tarvis igal rallil.

"Võib arutleda, et neid oleks vaja ka Sardiinias ja Mehhikos, aga seal on purunemised teinekord tingitud ka sõitjate veast. Kurvilõikamisest või muust sellisest. Aga Türgis ei saa piloodid tõepoolest midagi teha."

Samal teemal

15. september 2019, 16:03
Margus Murakas | Türgis mängivad liiga suurt rolli fortuuna ja vastupidavus

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee