MIS OOTAB EES? Jüri Vips tegi vormel 3s korraliku hooaja, kuid päris tippu jõudmiseks ei pruugi sellest piisata.Foto: Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool
Karl Juhkami 29. september 2019 21:12
Kuigi Jüri Vips (19) pole kordagi vormel 1 masina rooli istunud, on ta kuninglikule sarjale lähemal kui omal ajal Williamsi meeskonna testipiloodina töötanud Marko Asmer. Põhjuseks rahvusvahelise autospordiliidu (FIA) nelja aasta tagune reeglimuudatus, mis tegi potentsiaalsete uute pilootide ringi üliväikeseks.

Kuigi Jüri Vips (19) pole kordagi vormel 1 masina rooli istunud, on ta kuninglikule sarjale lähemal kui omal ajal Williamsi meeskonna testipiloodina töötanud Marko Asmer. Põhjuseks rahvusvahelise autospordiliidu (FIA) nelja aasta tagune reeglimuudatus, mis tegi potentsiaalsete uute pilootide ringi üliväikeseks.

Nimelt on alates 2016. aastast F1-te murdmiseks tarvis superlitsentsi (loe täpsemalt lisaloost – K. J.), mida Vips nädalavahetusel toimunud Sotši GP-l ka püüdma läks. Ülesanne polnud aga kergete killast. 

Kui kolm etappi ehk kuus võidusõitu enne hooaja lõppu hoidis tallinlane sarja üldarvestuses 112 punktiga teist kohta ning unistas maailmameistritiitlist – „kindel plaan on tiitel võita,“ sõnas ta augusti alguses Õhtulehele –, siis suuresti enda eksimuste tõttu lõppes trofeejaht juba enne Venemaale sõitmist. 

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Üks artikkel
3,99
Ühe artikli lugemisõigus
Digipakett
0,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaTellijatele mõeldud auhinnad