Kergejõustik

ÕL DOHAS | Päev enne öist kõrbemaratoni: Nurme ja Fosti seavad kõrgeid eesmärke! (4)

Kaarel Täll, Doha, 4. oktoober 2019, 17:19
Roman Fosti on maratoni eel hea tujus.Foto: Kaarel Täll
Ööl vastu pühapäeva algab Dohas ränkraske katsumus, millest võtavad osa ka Eesti ässad Tiidrek Nurme ja Roman Fosti. MMi maraton peetakse üsna äärmuslikes oludes: start antakse kell 23.59, õhusooja on eeldatavasti üle 30 kraadi ja niiskuse protsent ülikõrge.

Nurme tunnistab, et oodata on ootamatusi täis maratoni, kus tema unistab väga kõrgest kohast. „Minu jaoks on siin kõik praegu uus, sest jõudsin Dohasse umbes 36 tundi tagasi,“ ütleb ta reedel õhtupoolikul kella nelja paiku. „Olen vaid korra siin jooksmas käinud ja peamiselt olen infot saanud teiste inimeste käest.“

Samal teemal

Nurme katsetas Katari tingimusi neljapäeva õhtul kella 23 paiku: „Jooksime koos Roman Fostiga 40 minutit. Selge see, et kliima on natukene raskem, kui esialgu arvasin. Just niiskuse tõttu. Ma ei oska öelda, millal ja kuidas nad seda siin mõõdavad, aga kahtlen et see 60-70 protsendi juures on, nagu mõned mõõtmised näitavad. Alles hiljuti jooksin 89 protsendiga ja sellist nalja polnud, et oleksin nii märg olnud. Doha maraton on kindlasti kõva väljakutse.“

Nurme puhul on huvitav ka fakt, et ta elab MMil Colorado ajavööni alusel. Seega algab Doha maraton tema jaoks umbes kolme-nelja ajal päeval, mitte keskkööl. „Praegu alles ärkasin ja sõin hommikust. Usun, et MMi maraton toimub minu jaoks parajal kellaajal. Läksingi Coloradosse selle mõttega, et ajavahega mängida.“

Millise eesmärgiga Nurme starti läheb? „Viimase kuue nädala treeningud on üle keskmise hästi õnnestunud. Lisaks olen praegu enam-vähem terve. Kui saan tervisehädadeta lõpuni joosta, loodan kõrges mängus olla.“

Kas see tähendab, et plaanis on üle joosta näiteks Fosti saavutatud Pekingi MMi 20. koht? „See oleks kindlasti suurepärane saavutus. 20 hulgas oleksin rahul, aga julgen mõelda ka natukene kõrgemale. Väga hea õnnestumise korral võiks esikümnesse joosta. Kui mul sellist usku poleks, siis miks üldse siia tulla. Usun, et esikümnesse jõudmine on võimalik.“

Fosti sõnastab enda eesmärgi järgmiselt: „Tahan joosta oma MMide parima tulemuse, vahet pole, kas koha või aja poolest.“ Tema valmistus Doha maratoniks hoopis teises rütmis kui Nurme, saabudes kõrbelinna juba 23. septembril, et kliimaga harjuda. „Sel nädalal tunnen esimest korda, et keha hakkab kuumaga toime tulema. Kuni esmaspäeva hommikuni ei saanud ma päris hästi aru, kuidas siin üldse joosta on võimalik. Nüüd hakkab keha harjuma,“ muljetab ta.

„Usun, et varem siia tulek oli õige otsus. Saan katsetada, kuidas peaks vedelikke tarbima. Kõht on mulle alati probleeme valmistanud, aga ka selle koha pealt on läinud paremaks. Tundub, et olukord on positiivne.“ Fosti on seni käinud jooksmas veidi enne keskööd, kiiremad treeningud on ta teinud varasemal kellaajal.

Milline näeb ideaalis välja maratonipäev? „Tahaksin tõusta nii hilja kui võimalik. Ma pole eriti pika unega, aga ühel päeval õnnestus mul siin 12 tundi magada. Keha oli lihtsalt nii väsinud, aga see juhtus eelmisel nädalal. Loodan, et nüüd magan ka 12 tundi ja hommikusöögi teen alles kella kahe-kolme ajal päeval. Samas ei tasu täna liiga kaua ärkvel olla, usun, et optimaalne oleks magama jääda kahe ajal öösel.“

Veel homseid päevaplaane: „Enne hommikusööki võimlen ja mudin veidi jalgu. Hommikusöök on väga kerge ning õhtuks on samuti plaanis vaid väike näksimine. Naiste maratonis kujuneski arvatavasti probleemiks, et nii mõnigi sõi pika päeva jooksul liiga palju. Homme hoian kõhu tühjana, sest tegelikult saan vajaliku energia täna ja eile tarbitud süsivesikutest. Sellest saab üks mu elu raskemaid maratone, kuigi ka Pekingis oli 30 kraadi ja 80 protsenti niiskust. Lohutus on see, et siin jookseme öösel ja vähemalt päike ei paista.“

Tiidrek Nurme (33)

  • Isiklik rekord 2:13.40
  • Rio olümpia: 63. koht, 2:20.01
  • Londoni MM: 40. koht, 2:20.41
  • Berliini EM: 9. koht, 2:15.16

Roman Fosti (36)

  • Isiklik rekord: 2:17.54
  • Zürichi EM: 18. koht, 2:17.54
  • Pekingi MM: 20. koht, 2:20.35
  • Rio olümpia: 61. koht, 2:19.26
  • Londoni MM: 53. koht, 2:23.28
  • Berliini EM: 17. koht, 2:17.57

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee