Margus Murakas.Foto: JOOSEP MARTINSON
WRC
6. oktoober 2019, 16:21

Margus Murakas | Ott Tänak näitas taas oma meisterlikkust, Toyota pole tehnilistest muredest hoolimata risu (3)

Võidusõitjatel on väljend "hullu panema". Ott Tänak võitis see hooaeg mitmendat korda ralli ja punktikatse, kuid see polnud hullu panemise, vaid meisterlikkuse tulemus. 

Walesis on kogu aeg libe ja raske sõita. Eesotsas olid vahed terve nädalavahetuse jooksul väikesed, mis näitab, kui kaalutletult kõik kihutasid. Oldi kiired, aga tempo hoiti kontrolli all.

Muidugi, mõni piruett siin ja seal tuli ikka ette. Ka Jari-Matti Latvala ja Craig Breeni väljasõidud polnud tohutud valearvestused, vaid pigem halvad juhused.

Kindlasti oli esimesena rajale minemine kõige mugavam. Meil Eestiski on selliseid kohti küllaga, kus kuiva ilmaga sõidad kurvi viienda käiguga, aga kui tuleb tilk vihma, on hea, kui kolmandaga teelgi püsid.

Kahtlemata oli ekipaažide legendis kirjas, kus on libe. Tõsi, korduvalt kurdeti, et silma järgi oli teekate ühtmoodi, aga tegelikult oli pidamine oodatust erinev. Kunagi ei teadnud päris täpselt, mida järgmine kurv toob. Seegi ei võimaldanud meestel hullu panna. Leiad ühe libeda koha ja ongi kõik.

Keeruliste olude tõttu pidid ekipaažid olema väga täpsed. Kõik sattusid ühte hoogu sõitma ja meeletuid riske ei võetud. Lisaks, näiteks laupäeval oli umbes 150 km kiiruskatseid, aga teeninduspausi polnud. Jah, rehve sai vahetada ja autot tankida ka, aga kellelgi polnud võimalust amorte pooleks sõita.

Äge, et Ott kõigest sellest võitjana välja tuli. Ta väärib MM-tiitlit. Vahe Sebastien Ogier'ga on nüüd 28 punkti, tänu millele ei pea Tänak Kataloonias ega Austraalias isegi kihutama minema. Vajadusel saab rahulikult omas tempos sõita, kuna tiitli kindlustamiseks on kahelt rallilt vaja 33 punkti.

Samas usun, et Tänakul oleks mõistlik jätkata vanaviisi. Järsk tempomuutus pole arukas. Kindlasti läheb ta Kataloonias ja Austraalias võitma, aga võidusõidu keskel võib sündida olukordi, kus taktikaga mängima hakata.

Arvan, et ka Toyota tahaks tempot suruda. Nende jaoks on kõige olulisem tiimide arvestus ja oma valikud tehakse sellele mõeldes. Hyundai saab pika varumeestepingiga mängida, Toyotal on teine strateegia.

Laupäevane probleem tagaluugi, tagumise kaitseraua ja müraga, mistõttu ei kuulnud Ott legendi kõige paremini, on Toyota sünnivalu. Ma ei süüdistaks Toyotat, et nende auto on risu ja tehniliste probleemidega ei saada hakkama. Nad on MM-sarjas kõige uuemad, neil käib ju alles kolmas hooaeg, mistõttu on murede tekkimine loogiline. Keegi ei tee vigu meelega ning meeskond on tulemusele pühendanud.

Muide, kui esimesel katsel Ott rääkis, et tuled olid valesti reguleeritud, siis... Kui ma lähen aastas korra Saaremaale ja avastan, et eelmise aasta tulede kõrgus ei sobi, on see andeks antav. Okei, tegelikult kirud ennast maapõhja, aga naljakas on kuulda, et tehasetiim läheb MMile ja tuled näitavad kuuselatvu.