Auto-Moto uudised

Saaremaa ralli tšempion: Ott Tänak jagas mulle näpunäiteid (5)

Toimetas Henry Lääne, 13. oktoober 2019, 10:28
Raigo Mõlder (vasakul) ja Georg Gross.Foto: Ray Põder
Saaremaa ralli, mis lõpetas Eesti autoralli meistrivõistluste hooaja, võitis ainsana WRC-autoga sõitnud Georg Gross. Absoluutarvestuses tšempioniks kroonitud mees edestas lähimat jälitaja 2.42,7ga.

Koos kaardilugeja Raigo Mõlderiga sõitnud Gross taltsutas uue generatsiooni Ford Fiestat ning võitis kõik kiiruskatsed. Tema lähimad jälitajad olid esimest võistlust R5-autoga teinud Roland Poom ja Ken Järveoja.

"Tegelikult mulle ei meeldi libedaga üldse sõita, aga üllatavalt mugav oli ning tiim oli auto nii hästi ette seadistanud. Ott Tänak jagas ka veel enne rallit näpunäiteid, kuidas peaks nendes tingimustes sõitma ning mulle tundub, et ma sain sellest barjäärist üle.

Oli kihvt hooaeg ja ma ei lootnudki enam enne Saaremaad tiitlit, aga kuna Oliver Solberg ikka ei tulnud, siis tekkisid võimalused ja võtsime selleks vajaliku võidu," rääkis Gross finišis, vahendab pressiteade.

Kui võitjad läksid laupäeval lõplikult oma teed, siis põnev heitlus Saaremaa ralli ülejäänud poodiumikohtadele jätkus kogu päeva jooksul. Päeva teiselt positsioonilt alustanud Ken Torn ja Kauri Pannas (Ford Fiesta R5) tegid võistluse viiendal katsel sõiduvea, mistõttu pidid saarlased katkestama. Sealt edasi käis sekund-sekundis heitlus võistluspaaride Raul Jeetsi ja Andrus Toomi (Škoda Fabia R5 Evo) ning Poomi ja Järveoja (Fiesta R5) vahel.

"Ilmselgelt ma ei oodanud kohe esimeselt rallilt neljaveolise autoga sellist tulemust, aga eks siin teistel oli ka ebaõnne, kuid tegime ka ise head sõitu ja täpselt selle tempoga, mis vaja.

Ralli alguses arvasin, et kui oleme lõpuks esiviisikus, oleks väga rahul, aga kohe esimesest katsest alustasime enda klassi võiduajaga ja nii need ootused veidi kasvasid. Ralli lõpuks sain juba aru, mis see auto konkreetsetes olukordades teeb. Eks õppimist oli ja on ka edasi selle autoga, kuid siit on hea edasi minna,“ võttis õnnelik Poom Saaremaa ralli kokku.

Poomile 6,9 sekundiga kaotanud Jeets oli poodiumile jõudmise üle õnnelik. "Ma arvan, et meie teine koht jäi Undva katse esimesele läbimisele, kus sõiduvea tegime. Ilma selleta oleks meil olnud lõpuni sekund-sekundis sõit. Ega me ei oodanud, et hakkame uue autoga kohe oma klassi esikohale sõitma, aga see oli endale ka positiivne üllatus. Oli tükk tegu, et siin puhtalt sõita, sest testi sai enne rallit vähe teha ja rumalaid vigu tuli sisse. Roland tegi korraliku soorituse ja igati vääris seda kohta meie ees."

EMV2-klassi Saaremaa ralli esikolmiku moodustasid Poom – Järveoja, Jeets – Toom ja Priit Koik – Alari-Uku Heldna (Ford Fiesta R5), kes kaotasid klassivõitjatele 40,3 sekundiga. Arvestuse meistritiitli võitsid Oliver Solberg – Aaron Jonston (Volkswagen Polo R5).

Saaremaa ralli EMV3-klassi parimad olid Robert Virves – Sander Pruul (Ford Fiesta R2T), kes selle tulemusega tõusid ka klassi tänavusteks meistriteks. Eestlaste edu oli Lauri Joona – Markus Määttäneni (Ford Fiesta R2T) ees 24 sekundit ja Estonian Junior Challenge arvestuses esikoha võtnud Kaspar Kasari – Hannes Kuusmaa (Ford Fiesta R2T) ees 2.49,9. Estonian Junior Challenge üldvõidu oli juba enne Saaremaad kindlustanud Torn – Pannas.

EMV4 klassivõidu võtsid Saaremaal tänavused meistrid Edijs Bergmanis - Edgars Grins (Mitsubishi Lancer Evo IX). Viimase katsega tõusid neljaveoliste autode rahvusliku klassi teiseks Aiko Aigro - Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VIII) ja kolmandaks kukkusid Krišjānis Zintis Putniņš - Mārtiņš Puriņš (Mitsubishi Lancer Evo VIII).

EMV5-klassi Saaremaa ralli parimad olid Kristen Kelement – Timo Kasesalu (Citroen C2). Kaksikvõidu kindlustasid eestlastele Kermo Laus – Alain Sivous (Nissan Sunny) ja kolmandad olid soomlased Teemu Kiiski – Sami Jokioinen (Ford Fiesta). Klassi meistritiitli olid juba enne võistlust kindlustanud, Saaremaal neljandana lõpetanud Klim Baikov – Andrei Kleštšev (VAZ 2105).

EMV6-arvestuse hooaja viimase klassivõidu võtsid tänavused meistrid Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R). Eestlastest jäid 31,4 sekundi kaugusele põhjanaabrid Timo Tukiainen – Mikko Pohjanharju (Volkswagen Golf IV Kit Car). Klassi kolmas koht David Sultanjants – Siim Ojale (Citroen DS3 R3T).

Kõige põnevam seis enne Saaremaa rallit oli klassis EMV7, kus meistritiitli eest olid heitlemas kolm võistluspaari. Saaremaa ralli klassivõidu ja tänavuse meistritiitli võitsid Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3). Nende edu Jarno Kinnuneni ja Marko Sallineni (BMW M3) ees oli 2.08,5 ja viimase etapi eel EMV7-klassi juhtinud Raiko Aru – Veiko Kullamäe (BMW M3) ees 2.11,3.

EMV8 ehk veoautode arvestuses olid Saaremaa ralli parimad Raik-Karl Aarma  – Alo Vahtmäe (GAZ 51A). Nende edu teisena lõpetanud Meelis Hirsnik – Kaido Oru (GAZ 52) ees oli 53,7 sekundit ja Kaido Vilu – Ants Uustalu (GAZ 51) ees 2.16,9.

Veoautode klassi tänavuse meistritiitli olid enne Saaremaa rallit juba kindlustanud Taavi Niinemets ja Esko Allika (GAZ 51A), kes olid Saaremaal stardis hoopis EMV7-klassi reeglitele vastava BMW M3ga.  

Meeskondlikus arvestuses tuli 2019. aasta meistriks OT Racing.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee