Eks Tänakul ka trumbid, kataloonias kindlustab oma mm tiitli ja austraalias sõidab nö tänava sõitu ning kingib meeskondliku mm tiitli hundaile ehk toyota pole Tänakuta ei keegi.
Naljakas kuidas igasugu ajakirjanikud koguaeg midagi arvavad :) ühtegi ametliku teadet pole olnud aga ajakirjanikud on nagu juba ise igaüks oma tahtmise järgi otsustanud mis toimub lepingutega :D võitlevad oma klikkide eest mitte ei kajasta ralli maailma....
Teadjamad võiks mulle veidi seletada,mida on lepingus sorkida Märttinil,kas siis Ott ise ei või otsustada kus ta sõidab,mida kuradit see Märtin vahele susib. Matti Nykäsel oli ka manager kes Matti puupaljaks kooris. Ott võiks oma otsused ikka ise teha ja liiga ahneks ei tasu minna.Otile edu!!!
Põhilise vahu Tänaku uue lepingu ümber on üles kloppinud meie põhjanaabrid koos mingi suvalise hispaanlasega. Samamoodi pole ka Wilson avalikustanud uute sõitjate nimesid ega ka Hyundai kolmanda sõitja nime. Paljud spekuleerivad siin Tänaku-Märtini ahnuse või ülbuse üle aga tõde on see, et kõik ikkagi ootavad, mida mees otsustab.
See Soome ajakirjanikud on meie omadega sama masti! Sündmuste ahelast nähakse vaid esimest sammu ja kuulujuttudest treitakse kiirelt uudis. Kirjatöki eesmärk tundub olevat Tänaku psühholoogiline survestamine Mäkinen toetamiseks. Tänaku ja Märtini tegutsemine viitab enamale, st. trumpi tagataskus.
Tänaku palk oli vist 2,5 milli aastas. Iga etapivõit annab 10% boonuse aastapalgast, ehk siis 250 tuhhi. Idee poolest ole mees ja teeni teine palk kõrvale boonustena, kui kõik etapid võidad. Aga kui auto ei kesta, mis siis saab? Oled boonusest ilma ja see tõenäoliselt Tänakule ei sobi. Veel hullem, kui keegi boksis kalkuleerib ja kaugjuhtimisel auto aju välja lülitab. Või kütusepumba. Päris hästi hoiab nii palgaraha kokku. Või mis?
miks peaks kellegi tööleping siin kirgi kütma. migi ametiühingute teema kui sedagi. see ju iga mehe enda asi millise raha eest naha turule viib ja kas üldse viitsib seda tööd teha. mingi nuts, millega elupäevade lõpuni hakkama saab on ju koos. ehk aitabki?
Vana Soome suhtumise -eestlane tuleb alla suruda põhimõtte pärast18. oktoober 2019, 12:53
Soomes on tänaseni see palgamaksmine põhimõtteliselt sama- isegi väga heale eestlasele ei maksta iial rohkem kui viletsale soomlasele. Pigem loobuvad heast eesti töölisest, aga palka juurde ei anta. Sama skeem vist ka Otiga.....
Teatud asjades ei saa ei kunstis ega spordis kompromissidele minna. Kui keegi on ikka teistest peajagu üle, siis juba tema mõttemaailm on teistsugune, kui meeskonnakaaslastel. Huvitav, mida Schumacher oleks öelnud, kui talle oleks nii Benettonis kui Ferraris öeldud, et lisaks vastastele pead veel oma meeskonnakaaslastega ka võistlema. Mida Ronaldo või Messi ütleks, kui treenerid ja klubiomanikud ei arvestaks nende mängustiiliga ja ajaks oma joru, et vaja ikka nii ja naa teha, küll siis vaatame.
Mäkkineniga mitte arvestamine võib lõppeda sellega et Ott ei tule maailmameistriks seda tehnilistel põhjustel. Soovitus Otile. saa enne maailmameistriks ja üks aasta veel kehvema lepinguga.siis võid mõne ukse jõuga lahti lüüa.
Miks keegi arvab,et see soomlasest nn.kommentaator,kes kahetseb,et sommid kehvemad,Üldse midagi läbirääkimiste sisust teab? Tohutu Õelus. Oletus ainult. Sellist tola ei lasta läbirääkimiste ligigi. Fakt.
Tänak küll maailma parim sõitja aga liiga kõrgelt ei tasu ka lennata , polegi tglt ju tiitlitki käes . Alles siis kui maailma meister , siis alles võib hakkata küsima , 2 viimasel rallil võib veel palju juhtuda miski pole kindel
Kohe selle artikli järel: Mäkinen meenutas Soome rallitalendi esimest WRC-kogemust, mille peale tal suu ammuli vajus... - seal võibki kala olla. Sõltub japsidest, Mäkinen võib suuska ka saada veel, japsid on ikkagi mängu dikteerijad ja Mäkinen on juba usutavasti vaibal käinud, hooaja keskel hakkasid Meeke ja Latvala ühtäkki teist viiulit mängima JA lisaks ütles ju Mr Tojoda isiklikult, et maksku, mis maksab, Tänak peab 2019 meistriks saama. Jaapanlase lubadus = et vajalikesse kohtadesse ja vajalikele inimestele antaks nii igaks-juhuks harakiri mõõk hoiule...
Võtsin kunagi omale ehitusele abilise, kes oskas mind objektilt minema puksida, vaeseke ei teadnud ainult , et töötasu oli ettemaksuna juba minu taskus
Mis siis kui Märtin tahabki susserdsda ja ajada Tänaku värgi sassi. 18. oktoober 2019, 12:10
Aga minul tuli ootamatu möte. Miks peaks Märtin palju muyd kui kadedust Tänaku vastu tundma? On Tänak ju temast paremaks tulnud. Surreaalne möte, aga ikkagi...
Kui palju võib soomlase juttu uskuda? Ehk kvalifitseerub hoopis nö. fakenews'i alla, mida harrastatakse teistes uudistes? Porttila täidab ehk mõjuagendi rolli?
Wilson ju teab jah mida Ott tahab/soovib. pärast on juba fordi leping olemas ja et veel saaks mitte avalikustada siis huiatakse huupi mingite teemadega. kui tuli uudis et eestlased lähevad otse jutule siis miks pole tulnud uudist toyotast ja kas seda tõestada või ümber lükata - täielik vaikus ju.
Kui öieti maletan, oli Mäkinen see kes räägis Tänakule, et tule söitma. Ta oli pöhimötteliselt löpetanud söitmise. Tulemus on näha ja annaks Mäkisele ka natuke au, kuidas Tänak on söitnud. Vabandan kehva Eesti keele pärast.
Eks see näitab klassikalist soomlaste suhtumist. Tänak tõi Toyotale eelmine aasta meistritiitli, see aasta ollakse tänu Mäkineni viletsale tiimi juhtimisele ja tiimikaaslastele maas ja Tänak on ainukesena võimeline võitma, et meeskondlik tiitel koju tuua. Aga, kas soomlane viga tunnistab? Vaevalt, ikka on süüdi....
äkki Mäkinen arvab, et Tänak ongi odavam tööjõud, kui sommid. Et mida ta üldse tahab, olgu õnnelik, et niigi palju saab. See ei ole üldse hea variant, et soomlaste meeskonnas sõita. Enam- vähem samade tingimuste puhul võiks eelistada teisi tiime.
mõttes on Tommi seisukoht täitsa mõistetav,et Soome tiim ja soomlasest sõitja kohe
algusest peale teist viiulit mängimas ei sobi talle mitte,võin Teile kinnitada,et see käib kõvasti sommide eneseuhkuse pihta. Lugesin Ilta Sanomatest sama uudise komme ja seal tuli sõimu Märtini ja Tänaku aadressil kõvasti. Enamus arvasid,et Tommi peaks ahnepäitsist Tänakule kinga andma ja et eestlased olevadki sellised,et lähevad otsesest ülemusest mööda,mõned seostasid seda NL-i pärandiga,aga oli ka Otti toetavaid arvamusi,kes ütlesid,et Ott vääribki maksimumi.Loodame igatahes parimat.
Mäkinen ja ta toetajad, ei tohiks unustada, et Mäkinen on siiski nn. allhankija, raha tuleb jaapanist, suurosa inseneri tööst ka jaapanist ja saksa võidusõiduosakonnast, soomes on vaid mingi kuur kus pandi need autod kokku. Loomulikult on Mäkinen teinud ara tohutu töö, aga tiimipealikuna on teinud suuri vigu, nii auto vastupidavuses kui ka meeskonna juhtimises
Tänakul ju praegu WRC 3 palk! Ogieriga mill vahet, aga üks on kuuekordne meister, teisel esimene tiitel alles silmapiiril terendamas. Latvala jääb pea poole milliga maha, Meeke ei saa milligi.
Märtinist võib ka aru saada, kui see jutt tõele vastab, et mänedžer saab 20 - 50 % sõitja palgast, ehk rohkem, kui kaardilugeja. Siis pigistataksegi kivist vesi välja.
Tänak on teist aastat juba tõestanud et on wrc parim piloot, kui poleks ta Toyotasse tulnud, oleks see auto Latvala tasemel olnudki, eelmise aasta meeskondlik võit ja ka tänavuse aasta meeskondlikuna konkurentsis püsimine on samuti tema teene. Aga palganumbreid vaadates, on ta esi kolmikus kõige madalamal tasemel, kordades väiksema tasupeal, kas sellepärast, et on väikeriigi esidaja, tuleb müts pihus kõigega nõus olla. Pigem on tüllikeeranud soome shovinism, ta pole ju soomlane soome võistkonnas. Soome manager ja ajakirjandus ei jäta mingitki võimalust kasutamata jätta, alavääristamiseks
2018 tuli võitjaks Ogier, järelikult oli tema maailma parim rallisõitja. Kui Tänak tahab temaga samaväärset palka, siis on tal veel pikk tee minna. Ogier on 6-e kordne maailmameister, Tänakul terendab alles esimene silmapiiril. Ja lepingus nõuda enda nimetamist esisõitjaks... See tuleb ikka sõiduga välja teenida.
poleks toyota kasjakke oleks juba Ottil tiitel taskus, ja sõiduga on ammu tõestatud, et teistel pole midagi vastu pakkuda, kui käätsutada teist viiulit, pole vahet kas Toyotas või VW s
To teeline, rääkisin sõitjast mitte autost, Ka fordis oli näha, et Tänak hakkas Ogierist üle käima, nn. võrdsetel autodel, aga siis ei jagunud talle ei käigukaste, ega piisavalt arendust
täna, 10:16
WRC palgad 2018.
"Sébastien Ogier on tänavuse hooaja enimtasustatud rallisõitja, teenides M-Spordi meeskonnas 3,7 miljoni dollari ehk 3 miljoni euro suurust aastapalka.
Teisel kohal on Hyundai esisõitja Thierry Neuville 2,7 ja kolmandal Toyotas kihutav Ott Tänak 2,25 miljoni euroga, kirjutab portaal Total Sportek.
Jari-Matti Latvala (Toyota) ja Elfyn Evans (M-Sport) võrdselt 1,85 miljoniga.
Esapekka Lappi teenistus küünib 0,4 miljonini."
Vevalt, et Tänakul palka maha võeti.
Avaldasin enne Tänaku Toyotasse minekut, et ei suuda soomlased seda mingil juhul seedida, kui keegi eestlane Tänak hakkab neile mütsi pähe tõmbama. Seda just tiimi siseselt ja rahvuse pinnalt. Mingid jamad saavad kindlasti olema. No paistab, et need on nüüd kätte jõudnud.
Oled pointile pihta saanud. Tegelikus elus on Mäkinenil jutt ja teod vastuolus olnud. Latvala sai päitsed pähe alles peale jaapanlaste sekkumist, Citröenis ja Hyundais poleks kunagi sellist asja juhtunud. Tõenäoliselt hakkab selline hiiliv Rovanpera soosimine kohe esimesest etapist pihta ja ilmselt selle vastu ka Tänak mässab.
"Latvala sai päitsed pähe, Citröenis ja Hyundais poleks kunagi sellist asja juhtunud."
Anna andeks, Tassike, aga see pole sport, kui teiste arvelt üht soositakse.
No selline möödaminek pealikust on ju alatu! Kui Märtin nii peaks tegema siis ei ole ta küll ei keegi-tõmbab vee peale kõigile.
Jaapanlased on ausad inimesed ja peavad kokkulepetest kinni ja arvan ,et kui nii on trikitatud siis Tänak järgmisel hooajal toyotas ei sõida -seal on noor Soomlane Rovanpera! ...ja ka trikitamine võib mõjutada maailmameistri tiitlit --ehk siis trikitatakse vastu?!
Päriselt ka arvad nii või? Et kiusu pärast Toyota ei kasuta ära oma parimat võimalust saada individuaalne tiitel? Kas keegi julgeb väita, et selline võimalus veel Toyotal üldse tuleb kunagi? 2021 on juba uued autod, kes teab kuidas siis asjad hakkavad minema.
Võtke rahulikult, soomlased18. oktoober 2019, 09:23
Tõsiasi on see, et soomlased ei suuda ega taha üle saada faktsit, et eestlane on nende päris oma tippalal soomlastest üle. Soomlane peab ennast alati eestlasest paremaks ja valdav on arvamus, et eestlane peab teadma, kus on ta koht ja vaesema rahva esindajale on ka lihtsalt see, et tal lastakse soomlase juhitavas tiimis sõita, suur asi. Ma ei imestaks, kui näiteks hetkel oma asjadega päris sassis olev Latvala saab Tänakust kordades suuremat palka. Elik müüdid soomlase suurusest ja eestlaste mittesobivast enesekindlusest elavad Soomes täiesti oma elu.
Võibki Latvala rohkem palka saada, sest summa lepitakse kokku lepingu sõlmimisel. Kes oli kaks aastat tagasi paremal positsioonil, kas Tänak või Latvala?
Võib-olla peaks siis Tänak ja Märtin alluma soomlaste üldisele seisukohale, et kuna Eestis on elatustase ja (mingi müstiline) tööviljakus soomlaste omast madalam (:)), siis peaks see kuldne paar rahulduma Eesti keskmise palgaga?
Kas Tänak kardab Rovanpera? See, et Kalle oli kusagil Puuppolas mingil lühikesel lõigul Suninenist ja Lappist kiirem, ei tee temast veel maailmameistrikandidaati.
Toyotal on sama palju kui mitte rohkem kaotada kui Tänakul kui viimane peaks lahkuma.Tekib kindlasti olukord kus kass on läinud ja hiirtel pidu, ehk siis ülejäänud hakkavad jällegi kõrvad lukus hullu panema.
Probleemiks on arvatavasti Rovanpera leping, mis on sõlmitud väidetavalt enne kui läbirääkimised Tänakuga algasid. Jouhki, olles Kalle mänedžer, on antud kaasuses ebatavaliselt palju sõna võtnud ja eraldi toonitanud, et tema klientidel pole sellist punkti kunagi lepingus sees olnud. Ilmselt ongi Rovanperal lepingus punkt mis tagab talle nö samad tingimused mis teistel sõitjatel ja Jouhki ei ole seda nõus muutma.
Tänaku peamised konkurendid Ogier ja Neuville on ilma kahtlusteta oma tiimide esinumbrid ja selles valguses ei ole Tänaku nõudmises midagi eakordset.
Minna riidu oma leivaisaga. Ahnus ajab upakile, kyll siuamaani soomlased sunniviisiliselt hakkasidki18. oktoober 2019, 10:42
Kuidagi väga nahhaalne on praegu, enne viimast väga otsustavat etappi nii ahne olla ja ka suhted ära rikkuda. Vot kui oled alandlikult masilmameistri tiitli kätte vöidelnud-vot siis pakutakse sulle köik rikkused, aga mida te Tänak ja Märtin nyyd enda maine alla viite?
Teevad "padarit" .pärast eurovisiooni võitu ju ka poisil katus lendas ja esitas tohutuid nõudmiseid kui hea rokkar ta on jne.lõppes ju kurvalt ja nüüd mees mingi lembelaulik.Paari aasta pärast meil Tallinnas kõige kiirem bussijuht?
Kahju ,et nii meie kui Soome ajakirjanikud ei ole suutnud välja uurida tegelikke põhjusi, miks leping viibib. Niipalju võin lisada, et kindlasti ei ole asi rahas ega esisõitja kohas.
2 konkurenti on esisõitjad, kuipalju s*tta toyota 2 ja 3 hooaja esimeses pooles kokku keerasid ja palju sealt punne kaduma läks, kuna nad püüdsid tiimi nr 1-e ehk Otiga võidu ajada?
Noh, kui meie enda lehetsuurad ei suuda miski välja mõelda, siis tõlgitakse 3 päeva jutti üht ja sama Soome artiklit pisut erineva sõnastusega? Andke asu nüüd siis natuke Otile. Küll on mõistus peas ja ei lase Märtilnil endale käkki keerata. Usun, et lähipäevil tuleb uudis, kus Ott on lepingu sõlminud Toyotaga paariks aastaks.
Paras nali on ka see, et kui Ott ei jätkaks, siis oleks Toyota igal rallil suuteline võitlema võidu eest- jah seni, kuni Meeke või Latvala matsu ei pane. Kalle on liiga noor veel. Kahtlemata ülitubli talent, kuid ei tasuks liiga loota 1.hooajal kohe.
mis sa jaurad , kalle pole wrc autoga sõitnudki ja ei tule ka temast enne 4 - 5 aasta möödumist mingit tegijat. vahepeal tuleb veel uute autode arendus ...
otil pole seal midagi tagasi hoida - see on põhimõtteline küsimus. ka toyota lagunemisega oleks ott juba maailmameister kui ogier poleks tervet hooaega kombineerinud.
Sa oled kukkunud kuskilt? Kes siin jaurab- seda ma ütlesigni ju, et Kalle on liiga noor veel. Et temale ei tasu panustada. Ja sulle, jauram, teadmiseks, et Kalle on sõitnud Yaris WRC-ga, küll mitte võistlusolukorras, kuid testil siiski. Loe, mõtle, hinga, mõtle veel, vajadusel loe veel, mõtle uuesti ja alles siis vasta, kui on mõtet.
irw, põtrade personaalksimus muidugi .. esisõitja olemasolu on võimatu. no kui võimatu siis võimatu ... tuleb fordi minna. nii lihtne see ongi ...... lisaks ajavad märtin tänak mingit businässi, mis mäkinenile ei meeldi ka.
see oleks paras mats kõigile niisama jutustajateleja huupi paugutajatele, äkki on otil juba ammu fordiga leping olemas ja et seda kergemini salajas hoida ongi külajutud laiali lastud : et otse või kellelgilt üle minemisega mingid lepingu teemad arutama. loodan et ott ei loe neid komme ja on neist täiesti ükskõikne. või äkki läheb ott hoopis R5 skoda rooli ja paugutab nii et maa on must R5 masinaga wrc tipus.
ja kui jääbki ott toyotast ilma siis ford võtab vastu ta kindlasti. ( ford (wilson) mainis ju tükk aega tagasi, et NAD TEAVAD mida ott tahab/soovib.
Kui nr. 2 ja nr. 3 mehele makstakse kordades rohkem kui nr.ühele, siis pelgalt Mäkineni laiast naeratusest ja soojast käepigistusest ei piisa! Kus oleks Toyota ilma Tänakuta? Või Mäkinen??? Ilmselt koos Latvalaga perekonnaseisuametis kaelakuti koos lahutuse pärast ulumas...
To teeline / täna, 10:58
Tänakul on WRC kolmas palganumber. Ogier on 6-e kordne MM, Neuville mitmekordne teine.
Ja vaevalt siin üldse küsimus rahas on, pigem muud nüansid.
KOMMENTAARID (124)