Thierry Neuville'i stiilinäide Hyundaiga. Foto: AFP/Scanpix
WRC
28. oktoober 2019, 21:15

ÜLEVAADE | Hyundai meeskonna käekäik WRC-sarjas (1)

Kataloonia ralli eel lõhkas Autospordi ajakirjanik David Evans tõelise rallipommi, kui kirjutas, et Ott Tänak sõlmis oktoobri alguses lepingu Hyundaiga, mida ükski osapool siiski veel kinnitanud pole. 

Õhtuleht ei suutnud aga oma kärsitust taltsutada ning vaatas, kui edukas on Hyundai meeskond WRC-sarjas olnud. Juhul, kui Tänak peaks tõesti Lõuna-Korea autotootja manu siirduma. 

Hyundai liitus WRC-karusselliga esimest korda 2000. aastal, kui Accenti masinatega kihutasid Kenneth Eriksson ja Alister McRae. Suurt edu nad ei saavutanud ning hooaja lõikes saadi seitsme tehasetiimi konkurentsis kuues koht, edestades vaid Škodat. 

Palju edukamaks ei kujunenud ka järgnevad aastad, kus vaheldumisi istusid masina roolis muuhulgas ka neljakordne ilmameister Juha Kankkunen, 1991. aastal Hispaania MM-rallil võidutsenud sakslane Armin Schwartz ja belglasest asfaldispetsialist Freddy Loix. 

Meeskondlikus arvestuses polnud neil poodiumile asja ei 2001., 2002. ega ka 2003. aasta ning kuna MM-sarjas osalemisega kaevasid nad rahaliselt endale vaid auku, pakiti 2003. aasta poole pealt asjad sootuks kokku.

Individuaalselt jäi Hyundai parimaks tulemuseks MM-rallil neljas koht, mille sõitsid välja Eriksson (2000. aasta Austraalia) ja McRae (2001. aasta Wales). 

MM-sarja naasti uuesti 2014. aastal, kui saadi valmis i30 masin. Meeskonna esinumbriks toodi Thierry Neuville, keda toetasid etappidel Dani Sordo, Juho Hänninen ja Chris Atkinson. i30 debüüthooajal jäädi Volkswageni, Citroeni ja M-Spordi järel neljandaks, kuid juba aasta hiljem tõusti tootjate arvestuses poodiumi viimasele astmele. 

Viimased kolm aastat on Lõuna-Korea autotootja pidanud leppima teise kohaga, mistõttu palgati tänavuseks hooajaks tiimi etteotsa Andrea Adamo, kellele anti üks kindel ülesanne – meeskondlik MM-tiitel. 

"Mind pole palgatud selleks, et oleksin tore. Mulle makstakse, et võidaksin. Mõnikord tulevad sõitjad minu juurde ja ütlevad, et kui võidan, siis võiksin saada... Vastan neile kiiresti: "Mine põrgu!" Selle eest ma maksangi, et te võidaks. Ma ei maksa teile, et te võsast rehvi otsiksite," on itaallane oma põhimõtteid selgitanud. 

Enne Austraalia võidukihutamist hoitakseki kinni konstruktorite karikast: Hyundail on koos 380 punkti, Toyota jääb neist maha 18 silmaga. 

Hyundai meeskond MM-sarjas:
2000 – 6. koht 7st, edukaim sõitja Kenneth Eriksson (MM-sarja 11. koht)
2001 – 6. koht 6st, edukaim sõitja Alister McRae (MM-sarja 17. koht)
2002 – 4. koht 6st, edukaim sõitja Juha Kankkunen (MM-sarja 14. koht)
2003 – 6. koht 6st, edukaim sõitja Freddy Loix (MM-sarja 14. koht)
...
2014 – 4. koht 8st, edukaim sõitja Thierry Neuville (MM-sarja 6. koht)
2015 – 3. koht 8st, edukaim sõitja Thierry Neuville (MM-sarja 6. koht)
2016 – 2. koht 8st, edukaim sõitja Thierry Neuville (MM-sarja 2. koht)
2017 – 2. koht 4st, edukaim sõitja Thierry Neuville (MM-sarja 2. koht)
2018 – 2. koht 4st, edukaim sõitja Thierry Neuville (MM-sarja 2. koht)