HIRMSAD LEEGID: Foto on tehtud teisipäeval rallikeskuse ehk Coffs Harbouri lähedal.Foto: Reuters/Scanpix
WRC
12. november 2019, 20:15

KRAHH! Soome rallimehed tegid ajalooliselt kehva hooaja

Eestlastele tohutut rõõmu pakkunud ralli MM-sarja hooaeg sai ootamatu lõpu – Austraalia etapp jääb riigi idaosas lõõmavate metsapõlengute tõttu ära.

Segadus sai lõpu Eesti aja järgi ööl vastu teisipäeva, kui ralli korraldajad viimaks lõpliku otsuse langetasid. Enne seda oli rallipargis viibiv rahvas juba endast välja viidud, sest tegelikult mõistsid kõik, et võidusõit ei tuleks turvaline. Veel esmaspäeval pandi kokku üdini kummaline ajakava, mille alusel oleks kolm päeva järjest sõidetud vaid neljal lühikesel kiiruskatsel.

„Olukord on rohkem kui hull. Kõikjal on suits. Vaatame pidevalt kaarte ja näeme, et suits tuleb otse Coffs Harbouri (rallipargi asukoht – toim) suunas. Kõik teavad, aga keegi julge seda välja öelda – ralli jääb ära,“ ütles üks allikas ajakirjale Autosport. Lõpuks istusid erinevad pooled laua taha ja raske otsus tehti avalikuks.

Ühtlasi kadus Ott Tänakul ja Martin Järveojal võimalus teha kuldne duubel ning võidelda Toyotaga ka võistkondliku tiitli nimel. Individuaalses arvestused tulid eestlased tšempioniks juba hooaja eelviimase etapi ehk Kataloonia ralli järel. Esimest korda läheb konstruktorite arvestuse võit Eesti ralliässade järgmisele tööandjale ehk Hyundaile. Edu Toyota ees jäi 18 punktile.

„Sportliku poole pealt on meie esimene MM-tiitel uskumatu. See on mitme aasta raske töö vili,“ kommenteeris Hyundai boss Andrea Adamo.

Andrea Adamo Foto: Imago Sport / Scanpix

„Loomulikult tahtnuks ka viimasel etapil punktide eest võidelda ja teistmoodi tingimustes tiitli kindlustada, kuid sellegipoolest peame saavutuse üle uhked olema. See on suur võit! Tahan isiklikult tänada kõiki tiimiliikmeid ja ekipaaže, kes olid alates hooaja algusest täielikult pühendunud,“ lisas Adamo, kelle sõnul oli etapi ärajätmine ainuõige otsus. „Kogu olukorda arvestades polnud muud võimalust. Meie mõtted on kõigiga, kes on selles kriisis palju kaotanud.“

Järgmisel hooajal pole Austraalia rallit enam MM-sarja kalendris. Tegu on pikkade traditsioonidega võidukihutamisega, mis liitus suure karusselliga 1988. aastal. Paari erandiga on nad seni alati MM-sarja kuulunud ning enim võite on seal kogunud Juha Kankkunen, kes triumfeeris Austraalias neli korda. Eestlaste parim tulemus on Ott Tänaku 2017. aasta teine koht.

Kõik rallitiimid annetavad tänavuseks võistluseks varutud toidu metsapõlengute tõttu abi vajavatele inimestele. Samuti jääb ära esmaspäeval toimuma pidanud uhke aastalõpu gala. 

MM-sarja oodatust varasem lõpplahendus on märgiline ka Soome rallispordi ajaloos. Tänavu saavutas meie põhjanaabritest parima koha Jari-Matti Latvala (Toyota), kes lõpetas hooaja seitsmendana. Teemu Suninen (M-Sport) oli üheksas, Esapekka Lappi (Citroen) kümnes. Individuaalset MM-tiitlit on ametlikult välja jagatud 1979. aastast ja seni oli alati mõni soomlane mahtunud esikuuikusse.

Läbi sai ka 24aastane seeria, kui soomlased olid teeninud igal hooajal vähemalt ühe etapivõidu. Muinasjutu lõpp oli lähedal ka eelmisel aastal, kuid siis õnnestus Latvalal triumfeerida just Austraalias.

Ralli MM-sarja lõplikud paremusjärjestused:

Individuaalne:

  1. Ott Tänak (Toyota) 263 punkti
  2. Thierry Neuville (Hyundai) 227
  3. Sebastien Ogier (Citroen) 217
  4. Andreas Mikkelsen (Hyundai) 102
  5. Elfyn Evans (M-Sport) 102
  6. Kris Meeke (Toyota) 98
  7. Jari-Matti Latvala (Toyota) 94
  8. Dani Sordo (Hyundai) 89
  9. Teemu Suninen (M-Sport) 89
  10. Esapekka Lappi (Citroen) 83

Võistkondlik:

  1. Hyundai 380
  2. Toyota 362
  3. Citroen 284
  4. M-Sport 218