Marcus Grönholm ja Timo Rautiainen tänavu Rootsi rallil. Foto: Imago Sport/Scanpix
WRC
21. november 2019, 13:10

Ralliisade jaoks tuli Citroeni lüke ootamatult, kuid WRC-sarja surmast on asi kaugel: meil on ka alternatiiv! (5)

WRC-sari sai eile keskpäeval hoobi, millest taastumine võtab kindlasti tükk aega. Nimelt teatas autoralli ajaloo edukaim bränd Citroen, et taandub MM-karussellist. Tuleval aastal näeb rallidel kihutamas seega ainult Hyundai, Toyota ja M-Spordi masinaid. 

Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) rallikomisjoni aseesimees Timo Rautiainen selgitas Soome rahvusringhäälingule, et Prantsusmaa autotootjal oli selline võimalus, kuna reeglite järgi antakse iga hooaja eel nõusolek kõigest üheks aastaks, mistõttu ei saa FIA Citroeni lükkele ka kuidagi reageerida. 

Mootorispordisõbrana mõistab ka tema, et kolme meeskonnaga MM-sari pole autorallifännidele just kõige huvitavam, kuid soomlane avaldas lootust, et see võiks peagi muutuda. 

Nimelt plaanitakse FIAs lauale tõstatada seadusemuudatus, et luua eratiimidele WRC-masinatega eraldi võistlusklass. "Minu nägemuses võiksid nemad eraldi klassis samuti meeskondlike punktide nimel heidelda. See tooks praegusesse hõredasse konkurentsi lisa. Võiks ju eeldada, et Citroenil on varustust, mida välja rentida, küll," sõnas Rautiainen. 

Pärast 2017. aasta reeglimuudatust on küll üksikud sõitjad eraautoga MM-rallidele startinud, kuid siiani ei läinud nad meeskondlikus arvestuses arvesse. Ka Rautiainen tuli tänavu Rootsis eraautoga starti, kui luges kaarti Marcus Grönholmile. 

Marcus Grönholm ja Timo Rautiainen tänavu Rootsi rallil. Foto: Imago Sport/Scanpix

"Uue generatsiooni WRC-sari on olnud võrdlemisi suletud ring, kus on üksikuid võimalusi saanud vaid nii-öelda omad," sõnab ta. 

Tema hinnangul on ei saa WRC-isad lubada, et veel mõni meeskond MM-sarjast kaoks. Peaks aga nii ikkagi juhtuma, võib see soomlase hinnangul avada täiesti uue ukse, mida ei peaks üldse kartma. 

"Kui WRC-sari oma praegusel kujul tõesti kaob, siis tegelikult on meil juba praegu olemas alternatiiv – väiksemad ja odavamad autod," viitas Rautiainen WRC 2 masinatele. "See muutuks siis automaatselt MM-sarjaks."

Endise kaardilugeja sõnul pole see siiski kuigi tõenäoline, kuid kindlasti tagaks säärane asjade käik alale suurema kandepinna. Nimelt nõuab R5 masinate arendamine tunduvalt vähem mammonat, kui uue generatsiooni WRC-autodega töötamine, mis võiks uusi (ja vanu) autotootjaid ralli juurde tagasi meelitada. Praegugi leiab R5 masinate seast näiteks Škoda ja Peugeot, kes suurde mängu ei trügi. Lisaks on WRC2 masinad jõukohasemad ka erasõitjatele. 

"Teha vahelduseks midagi odavamalt pole üdini halb idee. Samas, viimased muudatused [2017. aastal] said tehtud, et ajada taga veelgi võimsamaid ja robustsemaid masinaid," meenutas Rautiainen. 

Timo Rautiainen. Foto: Twitter @Media_Racing

Kokkuvõttes leiab aga soomlane, et probleemi tuum pole mitte kallites autodes, sest masinatest viimase välja pigistamine on olnud alati kulukas, vaid pöörases rallikalendris, mis viib tiime ühest maailma otsast teise.

Rautiaineni sõnul on hädavajalik, et MM-kalender enam ei paisuks: "14 rallit on praegu piiriks, vähemalt seni, kuni sari saab taas jalad alla. Enne on võimatu kasvada."