Mikko Hirvonen.Foto: AFP/Scnpix
WRC
21. november 2019, 18:15

Mikko Hirvonen: tegelikult teab väga vähe inimesi, mis rallimaailmas tegelikult toimub (2)

Endine Soome ralliäss Mikko Hirvonen tunnistas ajalehele Ilta-Sanomat antud intervjuus, et rallimaailmas toimuv tekitab muremõtteid.

Praegu on käimas muutuste ajastu. Toyotaga individuaalse MM-tiitli võitnud Ott Tänak kolis Hyundaisse. See omakorda tõi kaasa olukorra, kus Jaapani autotootja vajas meest, kes suudaks ka järgmisel aastal esikohtade eest võidelda. Nemad värbasid endale Sebastien Ogier’, keda ametlikult esitletakse järgmisel nädalal. 

Ogier’ hülgas seetõttu Citroeni ning Prantsusmaa autotootja otsustas üldse MM-sarjast lahkuda. Paljud kiired mehed jäävad järgmiseks hooajaks töökohata ning teiste seas võivad nende sekka kuuluda ka Hirvoneni kaasmaalased Jari-Matti Latvala ja Esapekka Lappi. Teemu Suninen jätkab ilmselt M-Spordis.

„Mõne aasta eest lahkus MM-sarjast Volkswagen, aga põhjus oli teine. Tundub, et nüüd võetakse vastu veel radikaalsemaid otsuseid. See on üks karm mäng,“ arutles Hirvonen. Ta viitas 2016. aasta lõpule, kui Volkswagen täiesti ootamatult firmasisese strateegia ümber mängis ning rallispordist loobus. Uue töökoha pidid leidma Ogier, Latvala ja Andreas Mikkelsen.

Soomlaste mure on tõsine. Näiteks 34aastane Latvala on end rallimaailmas ülipikalt tõestanud ja võitnud 18 MM-etappi. Kolm korda on ta hooaja kokkuvõttes saanud teise koha. Lappit peetakse omakorda tõeliseks talendiks, kelles nähakse tulevase maailmameistri ainest. Kas tõesti pole neile järgmiseks aastaks sarjas kohta?

„Jari-Matti jaoks oli keeruline hooaeg,“ ütles endine kolleeg. Ta viitas ka eraelulistele probleemidele, sest Latvala läks lahku oma kihlatust. „Kui ta saaks rallile keskenduda ja kõik maha rahuneks, oleks ta kindlasti kiire.“ Kui Latvalal peaks aga üks hooaeg täielikult vahele jääma, oleks raske naasta, arvas Hirvonen.

Jari-Matti Latvala. Foto: AFP/Scanpix

„Tänapäevases sotsiaalmeedias näeb suurem osa inimesi lihtsalt tulemust, kuid ei mõelda, mis on selle taga. Kuidas lähevad testimised ja kas meeskond üldse suudab autot arendada? Tegelikult teab väga vähe inimesi, mis rallimaailmas tegelikult toimub. Jari-Mattil oli küll probleeme, kuid suuri eksimusi tegi ta vähe. Mõned pisivead on tema tulemusi küll mõjutanud, aga tegelikult oli Toyotal palju tehnilisi probleeme.“

Praeguse seisuga võivad järgmiseks aastaks potentsiaalselt tööta jääda Latvala, Lappi, Mikkelsen, Hayden Paddon, Craig Breen, Kris Meeke ja Mads Östberg. Lisaks hulk noorema põlvkonna mehi, kes soovivad WRC2 sarjast järgmist sammu astuda.

Hirvonen tõi välja, et Ogier lõpetab järgmise hooaja järel karjääri ning seejärel vabaneb üks koht. Lisaks lahkub suure tõenäosusega lähitulevikus areenilt praegu poole kohaga Hyundais kihutav Sebastien Loeb. Kas see võiks tähendada, et soomlased näevad kunagi veel Latvalat MM-sarjas?

„Tema olukord on keeruline. Kui ta tahab veel jätkata, peab ta järgmisel hooajal kahel või kolmel MM-rallil osalema. Raske öelda, kas ta kunagi täishooaega enam sõidab,“ arutles ta.

Mikko Hirvoneni rallikarjääri kõrgaeg jääb aastatesse 2006-2014. Koguni neli korda lõpetas ta MM-sarja teisel kohal ning suutis ühena vähestest Sebastien Loebile konkurentsi pakkuda. Kokku võitis ta 15 etappi ning 39aastast soomlast on peetud üheks parimaks rallimeheks, kes pole kunagi maailmameistriks kroonitud. Poodiumile jõudis ta MM-sarjas koguni 69 korda.