Citroeni masin kihutab minema, alles jääb vaid tolm. Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool
WRC
22. november 2019, 14:06

Citroeni veteranid hurjutavad endist leivaisa: nende suurim viga oli Sebastien Loeb’ist loobumine

Citroeni rallimeeskonna WRC-sarjast taandumine tuli Prantsusmaa autotootja endistele töötajatele suure üllatusena. 

Tänavune hooaeg, mil Citroen tähistab ka oma 100. juubelit, algas prantslaste jaoks oivaliselt. Hooaja esimesel võidukihutamisel Monte Carlos tõusis poodiumi kõrgeimale astmele Sebastien Ogier, kuid sellele järgnes vaid allakäik. 

Allakäik, mis päädis oktoobris tehnilise rikkega, mis lõplikult kuuekordsele maailmameistrile tänavuse tšempionaadi maksis. Viimastel nädalatel hakkasid ralliringkondades üha valjemalt levima jutud, et Ogier soovib Citroenist lahkuda ning sellel kolmapäeval leidsid need ka kinnitust. Kuid ühes Ogier lahkumisega taandub WRC-sarjast ka Citroen. 

Citroeni meeskonna tänavuse hooaja üks tipphetkedest oli Türgi ralli kaksikvõit. Paraku ei saatnud see hooaja jooksul kogunenud murepilvi piisavalt laiali. Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

"Tegemist on väga kurva ja ebatavalise looga," sõnas aastatel 2001-2004 Citroeni meeskonna tehnilise direktorina töötanud Jean-Claude Vaucard väljaandele L'Equipe. "Neil oli olemas kõik vajalik, et jätkata, kuid nad oleks pidanud lihtsalt kiiremini võitma hakkama. Kui tulu ei tule, siis hakkab asi vaikselt lagunema. Kuniks kõik purunes."

Kuigi võimalikud jutud Citroeni taandumise kohta ringlesid ka suvel, tuli ametlik kinnitus paljude jaoks šokina. Sealhulgas ka Patrick Magaud jaoks, kes 80ndatel ja 90ndatel Prantsusmaa autotootja neljarattalist põrgulist ohjeldas ning sajandivahetuse paiku veel Xsara WRC masinat testis. 

"Ma tean kõiki bosse ning sõnan ausalt, et ma poleks iial arvanud, et see võiks niimoodi lõppeda," sõnas ta. Magaud' silmis poleks Citroen tohtinud Sebastien Loeb'il lubada tänavuse hooaja eel Hyundai manu siirduda. 

"Sebastien Loeb oli Citroeni suurim viga. Kui ta sõitnuks hoopis nendega kuus rallit, poleks nad sellises situatsioonis. Paljud arvasid, et Loebi aeg on läbi, kuid ta toob meeskonda jätkuvalt stabiilsust ja rahu."

Citroeni meeskond on varemgi WRC-sarjast taandunud, näiteks pärast 2015. aastat tehti paus, et rahus uut masinat arendada. Vaucard usub, et seekord autoralli ajaloo edukaim meeskond enda ralliradadele ei naase. 

"Usun, et me ei näe Citroeni enam tükk aega. See on ühe ajastu lõpp. WRC-sarjale on see suur hoop, kuna nüüd on jäänud vaid kaks tõelist tehase tiimi – Hyundai ja Toyota. WRC-sari on väljasuremise äärel!," sõnas ta. 

Magaud lisas: "WRC-sari ilma Citroenita on katastroof!"