Esapekka Lappi.Foto: Martin Ahven
WRC
23. november 2019, 10:15

Päevapealt töötuks jäänud Esapekka Lappi: Citroen oleks 2020. aastal palju kiirem olnud... (2)

Citroeni tehasemeeskonna autoralli MM-sarjast loobumise tõttu väga ootamatult töötuks jäänud Esapekka Lappil on kahju, et tiim tegi autot arendades tühja tööd.

Näiteks katsetas Citroen hooaja lõpus uut aerodünaamikat, mida ei saadud reeglite tõttu tänavu kasutusele võtta. Auto uus aero sarnanes Toyotaga, mis tekitas rallimaailmas veidi pahameelt. Ka Ott Tänak märkis, et Citroeni lahendus tundub matkivat Toyota oma.

"Uus aerodünaamika oleks meid väga palju aidanud kiiretel katsetel ja rallidel. Ajaline vahe vana lahendusega oli märgatav. Samuti olid meil soolas uuendused näiteks mootori ja juhitavuse osas," rääkis Lappi MM-sarja koduleheküljele.

Ka Citroeni tiimipealik Pierre Budar usub, et nad oleksid 2020. aastal olnud palju konkurentsivõimelisemad. Aga nagu prantslane ise tõdeb, on seda praegu lihtne öelda.

Budari hinnangul jättis Citroeni hooajale pitseri fakt, et uued sõitjad – Ogier liitus nendega M-Spordist, Lappi Toyotast – ja insenerid pidid autot tundma õppima. Sellega kaotati aega, mida hiljem ei suudetud tagasi võita.

28aastane Lappi tänavune hooaeg oli väga kehv, ehkki ta jäi teiseks nii Rootsis, Soomes kui ka Türgis. Täisaasta kaasa sõitnud meestest oli soomlane 83 punktiga kõige kehvem. Sellest hoolimata on selge, et Lappi näol pole tegemist mingisuguse mahlamütsiga, sest näiteks oma esimesel täishooajal WRC-auto roolis oli ta MM-sarja kokkuvõttes suisa viies.

Citroen, kes on varemgi korraks auto arendamise eesmärgil MM-sarjast lahkunud, seekord ei naase. Nende arvele jääb 102 rallivõitu, üheksa individuaalset ja kaheksa võistkondlikku maailmameistritiitlit.