Sebastien Loeb (paremal) ja tema kaardilugeja Daniel krooniti 2012. aastal üheksandat korda maailmameistriks. Foto: Laurent Cipriani/SCANPIX
WRC
27. november 2019, 10:01

MEENUTUS | Vaikselt hääbunud ja areenilt taandunud Citroen jääb autoralli gigandiks!

Citroen polnud viimastel autoralli MM-sarja aastatel kõige teravamas tipus, kuid nende lahkumine jätab kindlasti suure jälje. Vaatamata vaiksele hääbumisele jääb Prantsusmaa autotootja WRC gigandiks, sest kahe kümnendi jooksul näidati hiilgavaid tulemusi. 

WRC ametlik kodulehekülg avaldas meenutuse, kus avatakse Citroeni edulugu. Alates 1998. aastast, mil MM-sarjas debüteeriti, triumfeeriti ühtekokku 102 rallil, teeniti 257 poodiumikohta ning 1567 katsevõitu. 

Nõnda edukas pole olnud ükski teine tiim. Hooaegadel 2003-2012 tõi peaasjalikult Sebastien Loeb, aga ka nimekaim Ogier, Citroenile 17 tiitlit, millest üheksa individuaalsed ja kaheksa võistkondlikud. 

Citroen teenis kulda ja karda Xsara, C4 ja DS3 masinatega, kuid rallisõidule pandi alus juba 1960ndatel. Toona tuldi välja suure, luksusliku ja esiveolise DS autoga.

Kirju ajalooga tiim hakkas WRC-sarja murdma sajandivahetuse paiku, mil Xsara Kit Car´i rooli istus Loeb. Esimese võidu tõi Citroenile aga hoopis hispaanlane Jesus Puras, kes triumfeeris 2001. aastal Korsikal. 

Järgneval hooajal teenis Loeb esimese oma 79 võidust, ta oli kiireim Saksamaal. 18 kuud hiljem seljatas Citroen naabrimehe Peugeot´, teenides esimese võistkondliku MM-tiitli. Edasine on juba ajalooklassika!

2004. - 2012. aastani lõi Loeb auhinnalaua puhtaks, võites üheksa järjestikust individuaalset ning lisaks seitse võistkondlikku tiitlit. Alates 2008 hooajast oli Citroenis ka Ogier, kelle roll iga hooajaga kasvas. 

Aasta 2012. oligi Loebile viimane täispikk hooaeg, juba aasta varem oli Ogier liitunud Volkswageniga. Pärast seda ei võitnud Citroen võitnud ainsatki tiitlit ning see oligi üks põhjustest, miks nüüd pillid kotti pakiti. 

Sellele vaatamata minnakse erru üheksa individuaalse ja kaheksa võistkondliku MM-tiitliga. Tõsi, Lancia, kes taandus WRCst 1992. aastal, võitis omal ajal 10 tiimi trofeed. Praegused tegijad jäävad aga kaugele maha: M-Sport ja Toyota on triumfeerinud neljal puhul, Hyundai vaid korra.