Vasakult: Elfyn Evans, Sebastien Ogier, Tommi Mäkinen, Kalle Rovanperä.Foto: Foto: Kalle Rovanperä/Twitter
WRC
29. november 2019, 21:45

„Tahtmata Tänakut ja teisi piloote solvata, aga Ogier' palkamisega tõusis favoriidiks Toyota.“ (21)

Kümme maailmameistritiitlit ja 11 Monte Carlo rallivõitu. Pole paha! Just selliste kogemustega mehed veavad tuleval hooajal Toyota rallimeeskonda. 

WRC avaldas oma kodulehel kommentaari Toyota meeskonna uue hooaja komplekteerituse kohta ning Õhtuleht avaldab selle täismahus. 

WRC titaanid Sebastien Ogier ja Tommi Mäkinen ühendasid prantslase luigelaulu hooajaks jõud ning pange tähele, see tõotab tulle tõeline thriller. Aga omaette küsimus on, kas see tähendab Sebastieni jaoks ka seitsmendat individuaalselt ning Tommi jaoks teist meeskondliku maailmameistritiitlit?

Kõik kes mõtlevad selle üle, kuidas Ogier küll uue autoga kohaneb, peaksid kohe oma aja raiskamise lõpetama. Ta saab hakkama. Ta on tõestanud ennast ühe kohanemisvõimelisema piloodiga autoralli ajaloos. 

Juba sel hetkel, kui ta kodustel prantsuse mägiteedel Yarise rooli istub, on ta kohe üks favoriite [Monte Carlo] ralli võidule. Ja see võit tuleks juba neljanda erineva auto roolis ja viie aasta jooksul. Aga nagu me ütlesime... kohanemisvõimeline. 

Ogier' palkamisega tõusis Toyota tagasi favoriidistaatusesse. Tahtmata kuidagi solvata varasemalt nende palgal olnud sõitjaid, sealhulgas valitsevat maailmameistrit Ott Tänakut, kuid selline suur üleminek saadab kogu meeskonnale selge ja üheseltmõistetava signaali. 

Kuidas Mäkinen seda sõnastaski? "Teame kõik kui tugev Sebastien on. Fakt, et meil õnnestus tema kaliibriga sõitja enda leeri meelitada, räägib nii mõndagi sellest, mis mida oleme [Toyotas] lühikese ajaga saavutanud."

Tegemist on vastastikuse austusega. Ogier' oli vaevalt 15aastane, kui Mäkinen võidutses nendel teedel, mis möödusid tema ukse eest. "Ma mäletan teda selles punases autos," on Gapist pärit prantslane öelnud. "Mu esimene rallimälestus on Tommi triumf Montes."

Seal, kus maksab kogemus – ehk WRC-sarjas praktiliselt igas aspektis – ei saa keegi Toyotale vastu. Jah, Hyundai saab samuti uhkustada kümne maailmameistritiitliga, kuid see Sebastien, kes kannab oranži ja sinist, pole päris nii vääramatu jõud, kui Ogier. Pealegi lööb Loeb kaasa ainult pooltel rallidel. 

Üks asi, mis muudab uude meeskonda siirdumise tavapärasest keerulisemaks on see, kui sind pole ees ootamas ühtegi vana pilooti, kes oskaks teooriat lihtsasti praktikasse panna. Samas pole seegi olukord Ogier'le võõras, kuna nii tema kui ka Esapekka Lappi olid Citroenis täiesti rohelised. Ning lõpuks oli ikkagi Ogier see, kes Montes võitis. 

Vasakult: Elfyn Evans, Sebastien Ogier, Tommi Mäkinen, Kalle Rovanperä. Foto: Foto: Kalle Rovanperä/Twitter

Kui rääkida Ogier' tiimikaaslastest, siis on prantslasel hea meel taas Elfyn Evansiga koos kihutada. Waleslane lihtsalt tunneb autosid (meenutagem siinjuures 2018. aasta Türgi rallit, kui Elfyn andis Ogier'le detailseid näpunäiteid, kuidas teepervel käepäraste vahenditega roolivarrast parandada). Nende koostöö sujus hästi juba M-Spordis, mistõttu tasub nüüd sama oodata. 

Kalle Rovanperä toob lauale aga nooruse uljust. 19aastane on väga õpialdis, kuid teab juba praegu, kus tee asub, mistõttu tasub tema kiirusel silma peal hoida. 

Toyota rallimeeskonna 2020. aasta meeskonnal on olemas vajalik kiirus, vastupidavus, potentsiaal ning meelelahutuslik aspekt!