Hübriidi tulek ei tohiks muuta WRC-sarja masinate välimust. Foto: PAU BARRENA/AFP
WRC
5. detsember 2019, 10:26

WRC-sarja isad kergitasid tuleviku saladuseloori (4)

Juba ammu on välja hõigatud, et autoralli MM-sarjas võetakse 2022. aastal kasutusele hübrdiidmootorid, kuid väga täpseid selgitusi kohe ei jagatud. Nüüd kergitas Rahvusvaheline autoliit (FIA) veidi saladuseloori. 

"Pärast seda, kui juunis kinnitati FIA WRC võistluste põhimuudatused, kiitis nõukogu heaks Rally1 klassi (endine WRC) 2022. aasta tehniliste eeskirjade põhimõtted. Detailid pannakse paika 2020. aasta esimeses kvartalis," seisab FIA kodulehel.

Tähtsamad punktid: 

  • Uus hübriidtehnoloogia väliselt midagi ei muuda, sest selle struktuur sobib ka praegustesse masinatesse. See tähendab, et autotootjad saavad värske süsteemi praegustesse masinatesse kohandada ning säilib senine "agressiivne" üldmulje.
  • Katsetel kasutakse endiselt tavalist sisepõlemis-, kuid kiiruskatsete vahel hübriidmootorit. See on kõigil masinatel võrdselt 100 kW, omades identset riist- ja tarkvara. Seega on katsete vahel töös vaid elektrijõud, mis liikudes laeb ning mingit osa saab kasutada ka võidukihutamisel.
  • Lisaks on FIA tihedas koostoos autotootjatega, et muuta masinad veelgi ohtumaks ning aidata kaasa arendustöös. 

FIA-l on tagataskus ka varuplaan juhuks, kui 2022. aastal piisavalt tiime sarjas osaleda ei soovi. Nimelt hakataks siis kihutama R5 masinatega, mis on WRC autodest tunduvalt odavamad. 

Selgus saabub 2020. aasta aprilliks, sest siis tuleb autotootjatel otustada, kas nad soovivad ka uuendustega sarjas kaasa lüüa. "Varajane tähtaeg jätab meile üle 18 kuu aega, et saaksime uue strateegiaga piisavalt töötada," sõnas FIA rallidirektor  Yves Matton.