Ott Tänak eelmisel aastal Toyota roolis. Foto: EPA/Scanpix
WRC
9. detsember 2019, 17:30

LÄHEB ANDMISEKS! Hyundai ja Toyota kavatsevad mõlemad välja panna ka neljanda masina (3)

Möödunud nädala keskel pani Maailma Autoliit (FIA) paika autoralli tulevikuplaanid. Kui enamik põrinafänne ja -ajakirjanikke huvitas hübriidmootorite kasutuselevõtt 2022. aastast ning sellega seotud regulatsioonid, siis paralleelselt võeti seal vastu veel otsus, mis mõjutab märkimisväärset ka tulevast hooaega. 

Nimelt kiitis FIA uuesti heaks tütartiimide olemasolu, täpselt nagu kümnendi alguses sai MM-karussellis näha Citroeni Junior Teami, Team Stobartit või D-Macki. Niimoodi loodetakse hoida WRC-masinate arv hooaja erinevatel võidukihutamistel enam-vähem ühtlasena. 

Belgia väljaanne Speed Magazine kirjutab, et selle muudatuse valguses on äärmisel tõenäoline, et meeskondliku maailmameistritiitlit jahtivad Hyundai ja Toyota saadavad uuel aastal rajale ka neljanda masina, mida näeks vähemalt seitsmel rallil. 

Hyundai istutaks i20 WRC-rallimasina rooli norralase Andreas Mikkelsenile, kes saaks põrgulist neljarattalist ohjeldada vähemalt seitsmel rallil. Toyota liisk langeks ilmselt vanameister Jari-Matti Latvala peale, kuid oma võimalused võivad saada ka Takamoto Katsuta ja Nasser Al-Attiyah. 

Väike konks antud reeglimuudatuse juures siiski on. Nimelt ei tohi neljanda masina rooli istuv piloot olla esindustiimi palgal, seega ei saa Hyundai kasutada uue neljaratalise roolis Sebastien Loebi ja Dani Sordot, kes niigi kolmandat autot kahe peale jagavad.