Škoda ralliauto mullusel Monte Carlo MM-etapil.Foto: JEAN-PIERRE CLATOT
WRC
13. detsember 2019, 11:56

WRC-sarjast taandunud Škoda: tippsõitjate kaotamine oli otsuses määrava tähtsusega (6)

Citroen pole ainus tehasemeeskond, kes tuleval hooajal autoralli MM-sarjas ei jätka. Sama sammu astus ka Škoda, kes on viimasel viiel aastal valitsenud MM-tasemel R5-klassi. Tšehhide selgitus, miks selline otsus vastu võeti, kõlas väga sarnaselt Citroenile.

Kuulsa Tšehhi autotootja taandumisest on sahistatud juba mitu kuud, kuid uudis tehti ametlikuks teisipäeva õhtul Prahas toimunud Škoda hooaja lõputseremoonial.

Tõsi, see ei tähenda, nagu kaoks Škoda rallikaardilt kui tina tuhka. Andsid nad ju tänavu välja oma Fabia R5-auto uue versiooni, mille arendustöö jätkub. Samuti toetavad nad erakliente.

Alates 2016. aastast on Škoda igal hooajal võitnud MM-sarjas R5-autode kõrgeima klassi ehk WRC2-arvestuse. Tänavu oldi parimad ka WRC2 Pros, mis oligi mõeldud just tehasetiimidele.

Škodaga on tšempionitrofee pea kohale tõstnud nii Esapekka Lappi, Pontus Tidemand, legendaarne tšehh Jan Kopecky, Pierre-Louis Loubet ja Soome supertalent Kalle Rovanperä.

Škoda Fabia R5-auto tuli turule 2015. aasta 1. aprillil ning on olnud üliedukas. MM-sarjas on see võitnud selle perioodi jooksul tervelt 42 rallit ja Škoda on neid müünud 328 tükki. Arvestades, et uue auto hind on hinnanguliselt üle 200 000 euro, on tšehhid ralliprojektis olnud edukad ka majanduslikult.

Motorsport.com küsis Škoda mootorispordi tiimimänedžerilt Pavel Hortekilt, kas nad võtsid sellise otsuse vastu Rovanperä lahkumise tõttu Toyota WRC-tiimi. "Muidugi, sest me ei saa teda kellegagi asendada. Oliver Solberg võiks kõne all tulla, kuid seda mitte tehasetiimis," ütles tšehh.

Hortek jätkas: "Oleme müünud 328 autot ja meil on palju kliente. Me ei suuda tegeleda kõige sellega ja samal ajal hoida käigus tehasetiimi. Suurepäraste sõitjate kaotamine on selle otsuse juures olnud määrava tähtsusega."

Novembri keskel MM-sarjast taandunud Citroen põhjendas oma otsust väga sarnaselt. Nende sõnul lahkuti, kuna Sebastien Ogier tahtis tiimi vahetada ning seetõttu polnud turul enam ühtegi A-klassi sõitjat.