Nii nagu spordifännid, ootab ka reklaamimaailm alati Super Bowli. Et brändina Super Bowli reklaamipausi ajal kohal olla, tuleb aga välja käia 30 sekundi eest ca. viis miljonit eurotFoto: Reuters/Scanpix
Spordivaria
26. detsember 2019, 11:04

2019. aasta parimad spordireklaamid: populaarne USA, zombie-korvpallurid ja teised

Kui Eesti reklaamimaastikul pälvis spordiga seotud reklaamidest kõige rohkem tähelepanu Eesti Haigekassa liikumiskampaania klipp Eesti parima parasportlase Matz Topkiniga, siis maailmas tehakse igal aastal tohutus koguses põnevaid spordireklaame.

Sageli raisatakse suuri rahasummasid, et enda klippi saada mõni tuntud nägu, ent idee ise jääb nõrgaks. Ometi tehakse ka omapäraseid, naljakaid või veidraid reklaame, mis inimesi köidavad.

Nike on viimastel aastatel läinud väga tugevalt inspiratsiooni teed ning ka tänavu lansseeriti klipp, mis eelkõige tõstatatud just naiste diskrimineerimisele spordis. Nike läbi ajalooliste näidete tõestab, et sellest, mida varem peeti veidraks, on tänaseks saanud normaalsus. Naised, pange aga edasi!

Aga jätkame naistega. USA naiste jalgpallitiim tõusis lõppeval aastal maailmameistriks, ent pälvis suuresti tähelepanu ka meeste ja naiste palgalõhe tõstatamisega. Vähemalt korraks oli USA naiskond maailmakuulus ja seda asutas kenasti ära Hulu Live TV, kes teatas, et nüüdsest näitavad nad ka sporti. 20 miljonit vaatamist reklaami kohta on juba iseenesest väga hea tulemus.

 

Reeboki reklaam selle aasta kevadest tekitab omapäraseid tundeid, kui tänavakorvpallurite väljakule astub justkui õudusfilmist pärit kummalisi liigutusi tegev tüdruk. Ometi hakkab terve naabruskond korvpalluritest akna peal vahtivate noorukiteni end samas taktiks liigutama. Kummaline, veider, samas meeldejääv.

Viimased kümme videot pole küll sisu poolest otseselt spordiga seotud, ent kaudselt kohe vägagi. Nimelt ootab reklaamimaailm alati ameerika jalgpalli liiga NFLi finaali Super Bowli, kuna brändid tulevad seal reklaamipausidel välja alati millegi uuega. Ja olgu mainitud, et kallimat meediaaega pole reklaamimaastikul üldse võimalik osta – ettevõtted peavad Super Bowli reklaamipausidel 30 sekundi nähtavuse eest välja käima ligi viis miljonit eurot. Suuresti on see lihtsalt prestiiži küsimus. Järgnevas videos näete tänavuse Super Bowli 10 parimat reklaami.