Foto: Ubisoft
Esport
11. veebruar 2020, 16:20

VAJUS PÕHJA? Mis sai Ubisofti ambitsioonikast piraadimängust „Skull and Bones“ (2)

Tundub justkui see oleks olnud alles eile, kui Ubisoft esmaesitles maailmale oma ambitsioonikat piraadimängu „Skull and Bones“. Tegelikkuses leidis see aset suvel 2017, lubadusega teos turule tuua järgneval aastal. Kalendris ilutseb number 2020, ent mida pole, on eelnimetatud mäng.

„Skull and Bonesi“ teekond on olnud pikk ja käänuline. Esmaesitlus jättis paljudele mulje, et tegemist on netimänguga, kus inimesed võitlevad omavahel piraadilaevade abil. Hiljem selgitas Ubisoft, et tegelikult võib leida teosest ka üksikmängijale mõeldud narratiivi.


Toona tõi mängu reklaamklipp esmajoones meelde teise Ubisofti hittmängu, „Assassin's Creed IV: Black Flag“. Just too teos populariseeris hiljemgi „Assassin's Creed“ seerias kasutusel oleva laevasõidu ja -võitlemise elemendi. Originaalis pärineb see aga sarja kolmandast osast, kus suurte kuunaritega merel seiklemine oli kõigest kõrvaline vabatahtlik tegevus.

Esimene edasilükkamine tabas mängu 2018. aasta kevadel. Küll aga ei toodud põhjuseks probleeme arendustöös, vaid Ubisofti liigset edukust. Nimelt selgus kompanii finantsaasta raportist, et nende teostel läheb ääretult hästi. Sellest tulenevalt kardeti aga olukorda, kus „Skull and Bones“ saaks liialt vähe tähelepanu ning mäng lükati edasi. Uueks ilmumisaknaks sai vahemik 2019-2020.

Olgugi, et teos pole kaugeltki valmis, otsustati juba 2019. aastal, et see saab endale ka telesarja. Foto: Ubisoft

Kahjuks ei jäänud see ainsaks edasilükkamiseks. 2019. aasta maikuus kerkis mäng taaskord pinnale, ent mitte positiivses võtmes. Taaskord teatati, et ilmumisaken nihkub. Sel korral aga ei osatud öelda, millal täpselt võiks lootusrikkalt taas kalendri poole kiikama hakata. Saabus vaikus.

Saladuseloori kergitati hiljuti, ent mitte arendajate endi poolt. Kotaku ajakirjaniku Jason Schreieri käest küsiti, kas tal on infot, mis mängust saanud on. Schreier teatas, et projekti on mitu korda nullist alustatud. Lisaks lahkus teose loovjuht 2018. aastal stuudiost, mistõttu läheb veel pikalt aega, mil mängurid seda kogeda saavad.


Hiljuti kuulutas Ubisoft, et toob fiskaalaastal 2021 turule viis AAA-mängu. Kolm neist said ka nimeliselt välja toodud: „Watch Dogs Legion“, „Rainbow Six: Quarantine“ ning „Gods and Monsters“.

Kuigi kaks saladuslikku mängu võiksid jätta lootuse, et üheks neist saab olema „Skull and Bones“, väidab Schreier vastupidist. Viimased kaks kohta täidetakse tema sõnul uue „Assassin's Creedi“ ja „Far Cry“ poolt.

Tagatipuks võib tekkida olukord, kus Ubisoft leiab, et „Skull and Bones“ alla pandud kulutused on liialt kõrgeks kerkinud ning otsustab terve projekti lõplikult manala teed saata.