Kiirus oli hea, aga mis aktsia teeb?Foto: Stanislav Moshkov
Ohtuleht.ee 10. märts 2020 08:20
Ott Tänak tegi eelmise aasta lõpus otsuse ühineda Hyundai tiimimeeskonnaga ja hüljata teda maailmameistriks aidanud Toyota meeskond. Esmaspäeval läks vabalangusesse kogu maailma turg - kumb kaotas seejuures rohkem enda hinnast, kas Toyota või Hyundai?

Sportlikust aspektist me veel õiget vastust ei tea, aga aktsiaturud on rääkinud. Jaapani börsil seiklev Toyota kaotas tänase päevaga enda väärtuses 4,4 protsenti ja jäi pidama 6 495 jeeni peal aktsia eest. Seda on mõnevõrra vähem, kui üle 5,5 protsendi kukkunud Jaapani Nikkei börsiindeks.

Korea börsil kaubeldav Hyundai kaotas enda hinnas 6 500 korea wongi ja jäi pidama 104 000 wongi juures aktsia eest. See tähendab kukkumist 5,88 protsenti ja seda on tunduvalt rohkem, kui napilt üle nelja protsendi langenud KOSPI börsiindeks.

Seega peab tunnistama, et hetkeseisuga oleks Toyotas kindlam seljatagune. 

Eestlasele on muidugi kõige olulisem küsimus, et mis on saanud Ott Tänaku olukorrast autoralli maailmameistrivõistlustel. Eelmisel aastal Tänak võitis ajaloolise maailmameistritiitli, kuid tänavu oli seis pärast kahte etappi järgnev:
1. Evans 42 punkti, 2. Neuville 42 punkti, 3. Ogier 37 punkti, 4. Rovanperä 30 punkti, 5. Lappi 24 punkti ja 6. Tänak 20 punkti.

Selline oli seis enne koroonaviiruse jõudmist Itaaliasse ja järgnenud börsikrahhi. Esmaspäeval kell 16 (siis sulgus Tallinna börs - toim.) seisuga sulgus tabel seisus: 1. Evans 42 punkti, 2. Neuville 42 punkti, 3. Ogier 37 punkti, 4. Rovanperä 30 punkti, 5. Lappi 24 punkti ja 6. Tänak 20 punkti.

Seega muutusi pole toimunud ja eestlased saavad rahulikult hingata. Optimistlikke sõnumeid ootavad analüütikud juba nädalavahetusse, kui Ott hakkab kihutama Mehhiko rallil. Pöidlad pihku!