WRC

Thierry Neuville ei soovi uute hübriidautodega võistelda: miks tiimid selle s***ga nõus olid? 

Toimetas Eigo Kaljurand, 16. märts 2020, 14:04
Thierry Neuville ei saa aru, miks tippsõitjad sunnitakse tulevikus R5 masinatesse.Foto: AFP/Scanpix
Hyundai sõitja Thierry Neuville usub, et 2022. aastast käiku minevad reeglid muudavad rallisarja igavamaks ja sõitjatele vähem väljakutseid pakkuvaks. Tiimijuhid belglase kriitikaga nõus pole.

Rahvusvaheline autoliit (FIA) soovib kahe aasta pärast WRC-sarja ümber nimetada Rally1ks ja kasutusele võtta hübriidautod. Uute reeglitega tahetakse vähendada tiimide kulusid ja meelitada juurde autotootjaid.

Samal teemal

Uued nõuded panevad olulised piirangud aerodünaamika ja tehnoloogia arendamisele, millega kaoks rikkamatel meeskondadel eelis konkurentide ees. Hyundai sõitja Thierry Neuville kahtleb, kas ta üleüldse soovib uue masinaga rajale tulla.

"Kulude vähendamise varjus tehakse masinad tehniliselt igavaks. Autod muutuvad viiekäiguliseks, keskmine diferentsiaal keelatakse, aerodünaamikat vähendatakse. Ausalt öeldes ma ei näe kogu sellel asjal mõtet," paugutas belglane portaalile Autosport.

"Küsisin oma bossilt otse, kas ta oli selle s***ga nõus, kuid tundub nii," kirjeldas Neuville enda vestust Andrea Adamoga. "Kolm aastat tagasi panime paika uued WRC reeglid ja need toimisid väga hästi. Sisuliselt läheme tagasi R5 masinate juurde. Ma ei tea, kas tahan sellise autoga sõita. Eks näis."

Andrea Adamo ei nõustunud hoolealuse kriitikaga. "Asi on väga klaar. Reeglid on paika pandud tootjate ja FIA koostöös," selgitas Adamo.

Veel resoluutsem oli M-Spordi juht Richard Millener, kes andis märku, et sõitjad võiksid moka maas hoida. "Ma ei soovi piloote solvata, aga nemad pole rallisarja rahastajad," selgitas Millener, miks uued reeglid selliselt paika pandi.

"Hetkel osalevad paljud autotootjad Vormel E sarjas, kus nad saavad sisuliselt valmis masinatele oma kaubamärgi peale panna. Me ei soovi minna ralliga sama teed ja kindlasti jääb ka tulevikus oma roll inseneridele, kuid soovime sarja nelja või viit autotootjat," kirjeldas Millener. "See on samm õiges suunas."

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee