WRC

MÄKINENI VÕIT? WRC tegi tuleviku osas ootamatu otsuse 

Toimetas Mart Treial, 31. märts 2020 19:18
Sebastien Ogier ja Julien Ingrassia tänavusel Rootsi rallil.Foto: Reuters/Scanpix
Tundub, et Toyota rallitiimi boss Tommi Mäkinen võib natukene kergemalt hingata, sest WRC autod jätkavad sama võimsate mootorite jõul kihutamist ka aastal 2022, kui minnakse üle hübriidtehnoloogiale.

Siiani oli õhus võimalus, et autoralli MM-sari asendab aastast 2022 senised WRC masinad pisut aeglasemate R5 autodega, mis kihutavad praegu WRC2 klassis. Nüüd kirjutab portaal DirtFish, et vähemalt mootorid jäävad samaks. 

"Nad (Hyundai ja M-Sport - toim) avastasid nüüd, et autod on liiga hinnalised ja bla-bla. Jah, WRC autod on kallid, aga kui tahad, et need oleks kiiremad kui R5 masinad, siis ei saa need toimida R5 reeglite järgi. See on fakt. WRC puhul on iga detail sammu võrra edasi viidud. Kui tippsõitjad panna R5 rooli, siis lendavad lõpuks autol rattad alt. Need mehed on harjunud gaas põhjas sõitma,“ rääkis Mäkinen märtsi alguses portaalile rallit.fi.

R5 või alates 2022. aastast Rally2 mootor maksab umbes 30 000 eurot, kuid praegu WRC masinaid edasi viivad Global Race Engine'i (GRE) jõuallikad umbes viis korda rohkem ehk 150 000 euro ringis. 

Hinnavahe tekib peamiselt sellest, et odavamad mootorid tulevad tehaseliinilt ja kohandatakse hiljem ralli jaoks pisut ümber, GRE toodab aga spetsiaalseid rallimootoreid.

DirtFishi teatel muutsid tiimid mootorite osas meelt põhjusel, et GRE omad on töökindlamad. Rally2 mootoreid kuluks igal autol hooaja peale rohkem, mis sööb suure hinnavahe ära.

Lisaks olevat nüüd selge, et FIA hakkab hübriidtehnoloogiat ostma Saksa firmalt Compact Dynamics.

Mis veel uusi WRC masinaid (uue nimega Rally1) puudutab, siis aastast 2022 on neil viis käiku, puudub keskdiferentsiaal ja vedrustus muutub palju standardsemaks.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee