Selle aasta Toyota Yaris WRC rallimasin.Foto: AFP/Scanpix
WRC
3. aprill 2020, 12:21

Pandeemia takistab uute WRC-autode arendamist, millest võib saada sarjale suur mure

Üleilmne koroonaviiruse pandeemia mõjutab muuhulgas 2022. aastal WRC sarjas kasutusele võetavate uute masinate arendamist.  

"Koroonaviiruse mõju tiimidele, varustajatele ja FIAle peaks selguma järgmiste nädalate jooksul," märkis Toyota rallitiimi tehniline direktor Tom Fowler väljaandele DirtFish.

Teoorias tundub praegune võistlusvaba periood uue masina arendamiseks ideaalne, kuid häda on selles, et kõik detailid pole veel lõpuni paigas. "Nii keerulisi projekte on raske teostada ilma vähemalt mõne näost näkku kohtumiseks," sõnas Fowler.

"Virtuaalkoosolekud toimivad üldiselt päris hästi ja infot saab interneti kaudu jagada, kuid ümber ühe arvuti istudes liiguvad asjad palju kiiremini. Oleme erinevate projektide juures kogenud, et vahel tuleb teha see pingutus ja sõita auto või lennukiga kuskile kohale, et asjad saaksid tehtud."

Rallimaailma suurim hirm on, et hübriidtehnoloogia kasutusele võtmine tuleb edasi lükata. Näiteks vormel 1 ja NASCAR on planeeritud suurte tehniliste muudatustega seda juba teinud. WRC jaoks ei tundu see aga nii lihtne, sest nii Hyundai kui ka Ford (M-Sport) on väljendanud selgelt, et alternatiivenergia peab tulema aastal 2022.

"Koostöö tiimide vahel on hea," ütles Fowler. "Tahame kõik, et ala areneks. Samas on igaühel oma prioriteedid, olgu need ajendatud tehnilistest, turunduslikest või mis iganes põhjustest.

Kõigil on pisut erinevad nõudmised, mistõttu võib tasakaalu leidmine suures pildis osutuda keeruliseks. Peame tegema koostööd. Igasugune lobitöö tuleb teha grupina, et kindlustada võistlejate olemasolu WRC-sarjas. Võimalik, et regulatsioonide tagasi lükkamine (ilmselt viide hiljutisele otsusele, et jätkatakse praeguste võimsate mootoritega – M. T.) sobib Toyotale rohkem, aga peame vaatama, et meie lobitöö ei nulliks häid meistrivõistluseid."