Toyota ei soovi järgmisel aastal kasutada sama Yarise mudelid, mis tänavu, vaid ralliradadele tahetakse tuua neljanda põlvkonna masin. Pildil Kalle Rovanperä auto tänavusel Rootsi rallil.Foto: Kaarel Täll
WRC
17. aprill 2020, 06:55

HÄDA JA VILETSUS: FIA teatas, et neil pole plaanis Toyota rallitiimi päästa

Toyota rallimeeskond on koroonaviiruse kriisi tõttu sattunud keerulisse olukorda. Rahvusvaheline alaliit (FIA) määras üldise testimise keelu, mis kehtib kõigile 31. maini. Toyota aga püüab 2021. aastaks valmis saada uhiuut autot ning iga testipäev on sel teekonnal kulla hinnaga.

Uus Toyota WRC auto põhineb neljanda põlvkonna GR Yarise mudelil, mis tuleb müüki tänavu. Seega poleks turunduslikult kuigi mõttekas kasutada järgmise aasta rallisarjas vana mudelit. Värske masina testimisega alustati veebruaris Soomes ning jätkati Mehhiko ralli eel Hispaanias. Seejärel saabus juba koroonakriis, mis pani spordimaailma pausile.

Praegune testikeeld kehtib mai lõpuni, kuid pole üldse võimatu, et see pikeneb. Tekkinud olukord peaks olema vesi M-Spordi ja Hyundai veskitele, sest nemad kasutavad järgmisel aastal samu mudeleid, mis tänavu. Suurem revolutsioon saabub rallimaailma aastal 2022, kui minnakse üle hübriidautodele.

 
 
 
View this post on Instagram

GR Yaris Prototype. Live at Wedding Bells, Rally Australia. 17.11.19. #GR4 #GRYaris #TGRWRT #ToyotaGAZOORacing #WRC

A post shared by TOYOTA GAZOO Racing WRC (@tgr_wrc) on

DirtFishi andmetel püüab Toyota pidada FIAga läbirääkimisi, et neile tehtaks erand, sest testimata pole võimalik järgmiseks aastaks autot valmis saada.

„Ei,“ vastas FIA ralliboss Yves Matton USA ralliportaalile, kui jutuks tuli potentsiaalne eriline kohtlemine. „Peame kõigi asjaosaliste huvides hoidma selget pead. Mitte keegi ei tohi kriisi ajal võrreldes teistega kasu lõigata. Seepärast võtsimegi vastu otsuse, et kriisi ajal on autode testimine keelatud.“

Mattoni sõnul mõistab ta täielikult, et turunduslikus mõttes tahab Toyota järgmisel aastal startida uue mudeliga. Teise nurga alt ei saa ta lubada GR Yarise testimist, sest kogutavaid andmeid on võimalik ära kasutada ka sel hooajal ja praegusel Yarise mudelil, mis omakorda oleks ebaaus Hyundai ja M-Spordi suhtes.