HÄDA JA VILETSUS: FIA teatas, et neil pole plaanis Toyota rallitiimi päästa
Uus Toyota WRC auto põhineb neljanda põlvkonna GR Yarise mudelil, mis tuleb müüki tänavu. Seega poleks turunduslikult kuigi mõttekas kasutada järgmise aasta rallisarjas vana mudelit. Värske masina testimisega alustati veebruaris Soomes ning jätkati Mehhiko ralli eel Hispaanias. Seejärel saabus juba koroonakriis, mis pani spordimaailma pausile.
Praegune testikeeld kehtib mai lõpuni, kuid pole üldse võimatu, et see pikeneb. Tekkinud olukord peaks olema vesi M-Spordi ja Hyundai veskitele, sest nemad kasutavad järgmisel aastal samu mudeleid, mis tänavu. Suurem revolutsioon saabub rallimaailma aastal 2022, kui minnakse üle hübriidautodele.
DirtFishi andmetel püüab Toyota pidada FIAga läbirääkimisi, et neile tehtaks erand, sest testimata pole võimalik järgmiseks aastaks autot valmis saada.
„Ei,“ vastas FIA ralliboss Yves Matton USA ralliportaalile, kui jutuks tuli potentsiaalne eriline kohtlemine. „Peame kõigi asjaosaliste huvides hoidma selget pead. Mitte keegi ei tohi kriisi ajal võrreldes teistega kasu lõigata. Seepärast võtsimegi vastu otsuse, et kriisi ajal on autode testimine keelatud.“
Mattoni sõnul mõistab ta täielikult, et turunduslikus mõttes tahab Toyota järgmisel aastal startida uue mudeliga. Teise nurga alt ei saa ta lubada GR Yarise testimist, sest kogutavaid andmeid on võimalik ära kasutada ka sel hooajal ja praegusel Yarise mudelil, mis omakorda oleks ebaaus Hyundai ja M-Spordi suhtes.
Kommentaarid (0)