Jari-Matti Latvala toetab hübriidide kasutuselevõttu.Foto: Robin Roots
WRC
17. aprill 2020, 12:46

Latvala muretseb uute hübriidmasinate pärast ja peab neid rallisõitjatele ohtlikuks

2022. aastast tulevad MM-sarjas rajale hübriidtehnoloogiat kasutavad rallimasinad. Soomlane Jari-Matti Latvala on uuenduste poolt, kuid muretseb uute autode turvalisuse pärast.

"Mu meelest on uued nõuded mootoritele väga head. Õnneks ei võetud kasutusele R5 mootoreid. Kulude erinevus on väga väike. See on sõitjatele ja publikule palju mugavam, kui rajal on võimsust ja häält," selgitas kogenud Jari-Matti Latvala põhjanaabrite portaalile rallit.fi.

Sellega toetab Latvala Toyota rallitiimi, kes ei soovinud R5 sarjale sarnanevate masinate kasutuselevõttu. Hyundai ja M-Sport soovinuks samas tulevikus jätkata odavamal viisil ehk sisuliselt praeguste R5 autodega.

"Arusaamatuks jääb, miks loobutakse praegusest roolivõimust ja minnakse tagasi mehhaanilise lahenduse juurde. Praegune tehnoloogia võeti kasutusele 1990ndatel ehk üle 20 aasta tagasi," imestas Latvala. "See ei anna juurde ka erilist kulude kokkuhoidu, sest see pole tehnoloogiliselt nii keeruline lahendus."

Enim paneb soomlast muretsema tulevaste masinate turvalisus ja eriti nende akude küsimus. FIA kinnitas, et vajaliku hübriidtehnoloogia eesotsas akudega toodab MM-sarja jaoks Compact Dynamics ja Latvala pole kindel, kas need elavad õnnetusi üle.

"Kui kellelgi juhtub sarnane avarii nagu Thierry Neuville'il mullu Tšiilis, kus auto rullub korduvalt üle katuse, kas siis akud on turvalised? Olen aru saanud, et sellised akud süütavad auto poole kiiremini," muretses Latvala, et autod võivad olla eluohtlikud.

Muus osas on mees hübriidtehnoloogia poolt. "Muudatusi on vaja teha ja peame sinna suunas liikuma," võttis Latvala oma mõtted kokku.