Soome ralli on erakordselt populaarne ka eestlaste seas. Võistluste korradalad soovivad, et ka tänavu toimuks etapp publiku ees.Foto: Robin Roots
WRC
24. aprill 2020, 21:25

KÕIK VÕI MITTE MIDAGI! Soome ralli korraldaja ei toeta etapi lühendamist ega publikuta võistlust

Soome MM-ralli korraldajad ootavad riigilt selgust, kas nad tohivad võistluse augustis ära pidada. Võistlusdirektori Kai Tarkiaineni sõnul oleks sügisel väga keeruline etappi korraldada ja ta ei näe, et rallit õnnestuks läbi viia ilma publikuta.

Soome valitsus teatas selle nädala alguses, et enam kui 500 inimesele mõeldud avalike ürituste korraldamine on kuni 31. juulini keelatud. Otsus ei puuduta veel autoralli Soome etappi, mis toimub hetkeseisuga 6.-9. augustini. Samas võib olukorda muutuda, sest augusti sündmusi käsitlevad eeskirjad selguvad juunis.

Võistlusdirektor Kai Tarkiainen on enda sõnul pidevas suhtluses Rahvusvahelise autospordiliiduga (FIA) ja World Series'i promootoritega. "Oleme arutanud, millised variandid on kalendri muutmiseks ja kuidas oleks võimalik edasi liikuda. Neid küsimusi arutatakse pidevalt," kinnitas Tarkiainen Rallit.fi'le.

Sellel nädalavahetusel pidi toimuma Argentina ralli, aga see lükati edasi. Sama saatus tabas maikuusse kavandatud Portugali ja juunisse planeeritud Sardiinia etappe. Tarkiaineni sõnul oleks Soome võistluse edasilükkamine märgatavalt keerulisem.

"Soome ralli tugineb suuresti vabatahtlikele, kes saavad suvepuhkuste ajal meile appi tulla. Kui etapp lükatakse sügisesse, siis selleks ajaks on puhkused lõppenud. Suur probleem tekib just neljapäevase ja reedese võistluspäevaga. Sama kehtib tegelikult ka publikuga," kirjeldas Tarkiainen. Samuti tekiks küsimused teede sulgemisega, sest luba selleks peab taotlema kolm kuud enne võistlust.

FIA tegi reedel ettepaneku, et WRC-etappe võiks lühendada, millega nad mahuksid hooaja teise poolde tihedamalt ära. M-Spordi juht Richard Millener on tulnud välja ideega, et võistlusnädalad piirduksid kahe päevaga. Soomlane seda lahendust ei toeta, sest see pole tema meelest majanduslikult kasulik.

Tarkianeni sõnul väheneksid tulud, sest publik veedab võistlustel vähem aega, kuid kulud ei kahaneks samas proportsioonis. "Kui me toome siia Prantsusmaalt päästekopteri, siis me ei maksa selle eest sentigi vähem," tõi soomlane näite. Samuti välistas ta võimaluse, et etapp võiks toimuda ilma publikuta.

"Meil üldiselt sõidetakse väljamüüdud publiku ees," naeris Tarkianen ja võrdles olukorda Norra murdmaasuustamise etapiga. "Juhtuks nagu Holmekollenis, kus metsad olid ikkagi rahvast täis. Me ei saaks neile pileteid müüa, aga peaksime siiski hoolitsema nende turvalisuse eest. Ja see maksab."