Esapekka Lappi ja Janne Ferm tänavusel Rootsi rallil.Foto: AFP/Scanpix
WRC
25. aprill 2020, 15:44

Mõtteharjutus WRC tiimijuhtidele: kui saaksite teisest tiimist ühe sõitja napsata, siis kelle?

Väljaanne Dirtfish palus WRC rallitiimide juhid virtuaalsesse ümarlauda ja küsis neilt lugejate küsimusi, mida vestluse vedaja Colin Clark täiendas oma märkustega. Õhtuleht vahendab oma lugejatele mõned kõlanud küsimused ja vastused.

Mida teeksite, et meelitada rohkem tiime WRC-sarja?

M-Spordi juht Richard Millener: "Juba teeme seda, et töötame kõvasti kulude kokkuhoiu nimel. Raha on see, mis takistab. Regulatsioonid peavad olema vabamad. Mis puutub sõitjatesse, siis M-Sport otsib usinalt talente. Võib-olla peame tulevikus vaatama ka rohkem e-spordi poole, et meelitada inimesi ala juurde. Üldiselt arvan, et oleme õigel teel."

Richard Millener. Foto: Martin Ahven

Hyundai bossi Andrea Adamo helikvaliteet oli üsna kehva, nii et tema jutust oli keeruline aru saada, kuid märksõnadena jäid kõrva "suur rallide hulk" ja "võimalus valida, kus osaleda". 

Andrea Adamo. Foto: Martin Ahven

Toyota boss Tommi Mäkinen: "Väga keeruline küsimus. Teame, et sari on väga kallis. Isegi, kui valida kümme rallit, on see igatpidi kallis. Äkki peaks regulatsioone ja homologeerimist tegema natuke lihtsamaks, praegu on see erasõitjate jaoks päris keeruline."

Tommi Mäkinen. Foto: Alar Truu

Kas WRC-sarjas peaks olema kulutuste piirang nagu F1-sarjas?

Millener: "Paberil jah, aga reaalsuses on see väga keeruline. Kui vaadata F1-e, nad ei saa isegi täpselt aru, kuidas seda kehtestada. Tiimid on palganud palju lisainimesi paberitöö jaoks, et kulutused oleksid limiidi sees. Pealegi leiab alati viise, kuidas piirangust mööda vaadata. Meil on olnud selletagi mitu põnevat hooaega järjest."

Mäkinen ja Adamo polnud ideest samuti vaimustatud. 

Mida arvate ideest, et iga tiimi kolmas auto peaks olema puhtalt noorte sõitjate jaoks, et neid arendada?

Millener: "Oleme sellele juba praegu üsna lähedal. Meie kasutame Gusi (Greensmith), kes tuli akadeemiast. Meil kõigil on noor sõitja peale tulemas. Samm WRC-sse on hiiglaslik. Vajame R5 tehasesõitjaid, WRC-autod on väga kallid ja praegu olukord teeb eelarve veel pingelisemaks.

R5 kategoorias näeb talendi hästi ära, sest sealne konkurents on tihe. Seega, minu arust on praegu süsteem päris hea ja pigem peaks seda edasi arendama."

Mäkinen: "Tiimid proovivad alati kokku panna parima koosluse. Meie kolmas sõitja [Kalle Rovanperä] sai juhiloa eelmisel aastal ja ta on juba WRC-autos. Oleme sellele valdkonnale päris palju tähelepanu pööranud. Lisaks on meil Takamoto projekt. Vaatame kogu aeg avatud silmadega ringi, et noori toetada."

Adamo: "Ma ei arva nii. Nagu ütlesid, investeerime juba praegugi korralikult noortesse."

Kui saaksite teisest tiimist ühe sõitja napsata, siis kelle?

Adamo: "Elfyn Evansi. Sest mul pole raha, et Ogier'le maksta."

Millener: "Kui Evans on juba võetud, siis meil oli kaks fantastilist aastat Sebiga. Kui ta tahab tagasi tulla, siis ta on enam kui teretulnud." 

Mäkinen: "Oleme praegu rahul oma sõitjatega, ma ei teeks ühtki muudatust."

Colin Clarki täiendava soovituse peale mõtelda kastist välja lausus Mäkinen: "Võib-olla oleks vahva näha ka Kalle isa (Harri Rovanperä). Isa ja poega samas tiimis pole varem nähtud."

Täispikk inglisekeelne vestlus on nähtav ja kuulatav siin.